Laci utazásai

barcikaisrac

barcikaisrac

április 8 szerda

2015. április 09. - barcikaisrac

Szoval a medenceparton hagytam abba, gepeztem, aztan lejott par vendég még, és ket kanadai sraccal kezdem sörözni, ők vancuver mellől jöttek egy kis szigetről, az nem is igazi kanada, nincs hideg, olyasmi mint london, telen van 6 fok...Ők egyebkent egy mexiko-guatemela-belize-mexiko utvonalat nyomtak le kb ket het alatt, még pár napig maradnak mar csak tengerpartozni playa-n és mennek haza. Egesz este söröztünk meg dumaltunk, melóról, csajokról, sörökről, szoval a szokasos, ajanlottam nekik a palya-i sörözőt, mert ugyanaz a gondjuk a helyi sörökkel. Itt az utca végén egy kocsmaban volt egy egesz jo rock koncert is fiatalok jatszottak, de csak a végére értünk oda, ugy latszik itt is 10kor be kell fejezni. Rollign stones, gons'n'roses, meg ilyenek voltak. Ma is beneztem, de ma ilyen spanyol csendesülős volt az nem fogott meg. img_2073_masolat.jpg  Szoval visszamentünk dumalni meg sörözni,én olyan fel12 körül mentem aludni. Egesz sokat és jól aludtam, megis faradtan ebredtem, ugyh fetrengtem fel10ig, aztan neteztem kicsit, fürödtem és dél körül elindultam bicoval cenotet nezni. Előtte még lerendeztem a bico berlest köv. napra is, emg ettem csirkeszárnyakat zsömlével a szupermarketbe. Itt amugy csomo cenote van. Lustavagyok, idemasolom mia canote:  "Yucatán tulajdonképpen egy hatalmas mészkőtömb, amire évente nagyjából tíz méter eső hullik, úgyhogy a sok víz lyukakat vájt a mészkőbe és barlangtavakat alakított ki bennük. A cenotékban halak telepedtek meg, liánok és gyökerek lógnak le a felszínről, és létrákon vagy meredek lépcsőkön lehet megközelíteni őket" forrás:  http://clandestino.blog.hu/2011/10/20/nyaralas_a_prospektusban - itt meg sok minden van, egy reszet majd en is megnezem ugy tervezem. 

Szoval van itt lepten-nyomon ilyen karsztbarlangszerű luk a földben, én a bicajjal innne megközelíthető egyik nagoybba mentem el, 4 km-re volt , 150 peso a belépő, egy nagyobb meg egy kisebb gödör volt, át lehetett úszni egy barlangban közöttük, szépen ki volt építve, voltsekélyebb rész de jó mély részei is voltak, lehetett ugrálni, én is beugrottam, sztm 15-20 m-es rész is volt. Nagyon tiszta a víz, le lehetett látni az aljara siman. Voltak kis halak meg teknőcök is. LEhetett búvárkodni is, én béreltem itt a hostelbe egy snorkeling készletet 50 pesoert, és azzal szerencsétlenkedtem. beszéljenek a képek: felülről:

img_2074.JPG

belülről:

img_2080.JPG

tekik:

img_2078_masolat.jpg

Ez meg én:

img_2083.JPG

Összefutottam a playa-i USA csapattal itt (meg még egyszer később is ma) akikkel nagyon betequilaztunk mult heten. A netomhogyhivjak afroamerikai srac (nagyon pc :) hangos hi leslie-vel üdvözölt :) Élveztem nagyon, tök érdekes a cenote, egykettőt még megnézek biztos, félelmetes is, főleg átúszni a barlangon, meg a félhományosabb részek, meg hogy alattad mindenféle cseppkövek a vízben. 

Amugy meg vittem (hoztam) még otthonról egy uszoszemüveget, de elöregedett a gumija, ezert kellett ide a sonrkling cucc. Eddig vagy 2x probalkoztam vele régebben, de most harmadszorra is csak bénáztam, mindig az orromon akartam kifujni, rosszabb esetben szivni is a levegőt.  A pipa is fura am, nehezebb benne levegőt venni.  Aztan meg a szemüveg  bepárásodott, befojt a viz :). PEdig a bekatalpat meg elő se vettem. Egyiptomba probalkoztam utoljara ezekkel, de ha egyszerre mindent felvettem, nehogy nezelődni nem tudtam, kb arra kellett figyelni h jo ütembe vegyen a levegőt meg kalimpaljak a labammal, (bekatalpban taposni is maskepp kell)  meg ne fulladjak...(ki is kertem Hajni tanacsat hogy most miert benazok, azt mondta gyakololjak, belejövök, meg kimaradt a maszkba köpés :) Szoval azert beszereztem biztonsag kedveert egy úszószemüveget este, meg orrcsipeszt, (volt össz 60 peso) ha megse menne a full maszkos dolog akkor majd azzal nyomom. Ha bena lenne ez az uj akk vettem szijat 50 pesoert és átcserélem a speedo szemüvegre s zijat. De sztm jo jesz, nem szivacsos hanem gumis. 

img_2134.JPG

De a héten gyakorlok még pár napot majd rendes snorkling cuccal, hátha belejövök. 

Na mindegyis, vagy 1-1,5 órát voltam ott, utana meg bicoval elmentem a romokhoz a tengerpartra , meg volt idő rá. Ez egy maja város, a majak votlak itt az őslakosok ie 10.000től vagy isz. 1550ig viragzott a civilizació. Itt hagytak főleg a vége felől rohadt sok romot, ez egy kisebb városka, fallal, templmmal házakkal. Nem olyan nagy szam mint a dzsungelben a nagyobbak, meg fel se lehetett rajuk maszni de közel volt megneztem, neztem h coba-ban meg egy ket helyen vanank nagyobbak és coba-ban meg is lehet maszni, sztm azt kiprobalom. Aki kivancsi továbbiakra a majakról :  http://hu.wikipedia.org/wiki/Maja_civiliz%C3%A1ci%C3%B3 (linkbeszuras azota se megy, nem aktiv az az ikon, szal csak ilyen benan tudom, ctrlc-v) 

Szóval akkor képek, én meg romok: 

img_2109.JPG

lehet fogytam amugy, meleg van alig eszek, mondjuk ma hogy egesz nap tekertem meg usztam gyalogoltam ettem rendesen

img_2128.JPG

le lehetett menni a partra is fürdeni, ezt kihagytam

img_2112.JPG

amugy a romoknal magyarokkal is talalkoztam, felfigyeltem a magyar szora, vagy 10 percet dumcsiztam is velük, ők cozumelről jöttek, 2 lany meg egy fiu. Legalabb a heten is beszeltem magyarul.

Amugy kerdeztek paran h nem hianyzotok e? De, dehogynem, ugyhogy gyertek mar ki meglatogatni légyszi :)  Rohadt meleg van azt tudom garantalni, meg a gyönyörú tengert :::) JA lehet fogyni is :) 

Utana visszabringaztam a hostelbe, kis pihi, majd mar sötétedés utan (az itt 7 ) még elbringaztam egy szupermarketbe (uszoszemüvegért, ha belejövök a snorklingba, veszek rendes maszkot is) meg bicoztam egyet a varosba (itt nem kell vilagitas, nem is adtak a bicohoz, kicsit para is volt, de senkinek nincs a bicon) megneztem par boltot csak ugy kivülről, ettem visszafele 2 hotdogot az OXO-ban, és kiültem a medencehez egy ice tea-val blogolni. Egyenlőre nincs itt mozgas, szoval sztm filmezek este.

 A mult hethez kepest aktivabb volt a mai nap, nem is baj, és végre még a klimat is beüzemelte a szép bracil recepcios lany ugyh ma nem lesz dögmeleg a szobaban se (nagymamaja magyar, szoval jo genek :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://barcikaisrac.blog.hu/api/trackback/id/tr337352220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása