Laci utazásai

barcikaisrac

barcikaisrac

porto majus 7-10

2016. május 12. - barcikaisrac
Na esik megint úgyhogy leültem itt Portóban egy eresz alatti lépcsőre és bele kezdek :
- Szóval kis lelkiismeret-furdalással mert a melot nem igazán úgy hagytam ott ahogy szoktam, h minden lezárva mindegy pénteken mar minden bepakolva meg tettem egy búcsúkört a budapesti estében. Városliget új kertem meg beleneztunk ITI be  a Rozálian de nem volt sor meg kp-ért semmi szal tovább a kis A-ba ahol marciek koncertje ahol Peti Várpalota rol vette a feleseket majd meg akvárium ... Szóval másnaposan utaztam ujra persze ez a tipikus. 7kor keles molyoltam 9- ig meg Vili metró busz reptér 
- fura de jó volt  h nem kell poggyászt feladni meg semmi,  csak át az ellenorzenen - boarding pass is mar elore a telon - meg rabeszeltettem magam egy Wizzair hitelkartyara - jár hozza 20 k pont meg tagság (amugy ha le akarjátok rázni őket akk csak annyit kell h munkanélküli vagy - fordulnak el mint a leprastol)  ettem egy KFC grander-t még meg cigi a sky terrace-n - 

és irany madrid - az ut semmi extra nem volt, sorozatoztam vegig - a madridi repter mar ismerős volt tavalyról, van remek wifi, volt 5 órám átszállni, ott is film megnet, cigi meg mikor lemerült mar a laptop kerestem konnektort, de csak valami barban talaltam ugyh ittam 2 sört is mig vartam.

A csomag meretet eddig sehol se neztek, szoval nem kellett szetpakolni szerncsere. Portoba este erkeztem, összeismerkedtem a helyi tömegközlekedéssel, ott ilyen papirkartya van amit 1x meg kell venni talan 50 centert és utana meg feltölthető egy ütra v többre is. A Metro a reptértől közvetlenül a szallasra vitt kb, 100 metert kellett setalni. Ami egy hostel, Andarhillo Oporto a neve, a belvarosban tok jo helyen, mondjuk porto nem nagy eleve, minden gyalog megy, sajna csak felső ágy jutott (utoslo napra atcseréltem aztan alsóra) remek hostel ilyen romkocsmas feeling, szep terasszal meg kerttel, ami sajna az eső miatt hasznalhatatlan volt, oszeismerkedtem a nappali recepcióssal aki egy orosz csajszi volt, majd az estivel is aki meg egy ir csajszi, aki igazi gipsy módra tolja egy baratnőjével indultak fel eve egy mikorbuszal abban is aludtak sokaig, mindenhol par het önkentes munka szallasert meg kajaeert…Meg meg egy bazi nagy dán társaság volt, kaptak a kollegiumtól valami jutalom penzt es eljottek par napra Portoba, de mondjuk ők danul beszeltek eginkabb és nekem meg az nincs meg. De azert ittunk par sört este meg jot dumaltam az ir csajszival.

par kep a hostelről

42c72c60-0a85-4c21-8480-6d0949afe8b3.jpg

10 utan erkeztem, a varosba csak 3 sört venni ugrottam mar ki, elmeletileg 10 utan nem lehet kapni alkoholt, meg nonstop is alig, csak barok,, gyakorlatilag a pakiszatinak boltjaiban siman nonstop vehetsz alkoholt. Ejjel baromira faztam, nincs fűtés. Masnap szereztem extra takarókat onnantól ok volt. 

Masnap ilyen nagyon szszelyes idő volt, hol esett hol sütött a nap es ezt valotgatta percenkent v felorankent. Elindultam felfedezni a varost, kaptam a hosttelba terkepet mi hol van, de csak ugy elinultam kb inkabb az orrom utan eltévedni  először, aztan majd megnezem mi maradt ki. Porto nagyon megfogott amugy, igen dimbesdombos szal fel-le folyamatosan, tele cuki sikatorokkal, szep csempes szines házakkal, regi várak, templomok, szoksos eltevedős modszerrel felfedeztem, amugy őrület hogy ezek hogy vezetnek, olyan sikatorokban is elmennek kocsival ami 2 meter szeles, ha behajtott tükörrel elfer akkor el is mennek.  

majd  lesetaltam a partra és belefutottam egy futoversenybe, ami külön poén mert 3 hete en is voltam egyen ez valami World run dolog volt, és ahogy kerdezgettem nem volt fix táv, hanem akit utolér a vegen a bika, az kiesik, A bika amugy egy red bull-os mini volt, mivel azok sponzoraltak az egeszet. szoval elindultam a futokkal szembe a parton setalgattam, nezelődtem a szembe parti várost, ami mar nem porto hanem gaia - meg a hazakat meg a folyot meg a futokat, igy mar km utan elertem a folyo torkolathoz, üdvözöltem ujra az atlanit oceant, jo szeles meg hullamos volt most, és tovabb setaltam eszakra. Talaltam egy remek teraszt ott ennyi seta utan ittam egy jol megerdemelt sört,

2016-05-08_14_59_03_1.jpg

nyilvan mire kifizettem leszakadt az eg és inni kellett meg egyet, aztan még felsétáltam a parton mar a metro vegalomasig, meg közbe egy szuprmarketbe kajaltam egy remek tenger győmölcseis pastat 2 euroert meg egy ilyen serteshusis begattet 1,5-ert. A supermarket menzak a legolcsobb kajalehetőségek amugy barhol a vilagban. Meg latod is mit kersz szoval nekem az a kedvenc, sok előnye van, plane ha finnyas és csóró az ember.

2016-05-08_17_30_30.jpg

Ezután a jó nagy kor után vissza a belvárosba, meg a supermarketben vásárolt cuccokat le pakoltam a hostel be es kicsit meg Elindultam h a keleti partot is megnézzem amitől a futok elcsabitottak. Ja igen a tériszonyom egyre rosszabb, volt egy ilyen híd ahol a járda rácsos volt szal atlatszott a víz na arra nem mertem rámenni, inkább meg kerültem.
par kep első napról: 
img_6637.JPG
582ade01-fc88-41ac-98fb-e968d33cd1f6.jpg
Van van meg Porto es Gaga között egy másik remek híd , acél es két szintes es a felső szinten a villamos v metró v mi megy közepen szélen meg járda. De nincs ám korlát a villamos meg a járda között csak pár Demszky karó , es a korlát is elég alacsony, meg remeg az egész ahogy fúj a szel meg megy a villamos. Na az igen para volt vissza is fordultam a harmadatol, mondjuk úgyis rám sotetedett. Mások meg siman járkál nak rajta ami elég idegesítő . Repülőn semmi gondom egy szaros hídon meg kiver a víz . 
Aztán meg megnéztem vmi kicsi sikatoros földszintes részt hazafele a hostelbe, este meg megint az ír csajszival meg egy olasz csavoval dumáltam Modena bol meg pár sor.
Másnap szinten borús szeles idő kisebb esokkel, megneztem a GOT-ot meg egy Bib bang-ot, majd elindultam felfedezni a szembe partot , az emeletes híd amugy szuperul néz ki nem bírtam betelni vele csak bámultam meg fotóztam v egy óráig .
0f316708-967f-4e51-8a40-9c50255fcbfc.jpg
Az alsó szint mar nem volt olyan pára sikeresen átmentem gaia ra, ami szinten elég hegyes volgyes, felmentem a híd feso szintjéig ahol van vmi var, nézelődtem meg kajaltam egy supemarketbol szalamis zsemlet , aztán elidnultam megint a parton mert pár km te van ott egy halászfalu ami állítólag szép . Az is amugy érdekesek ezek a színes csemp es házak . 
e0048a39-1ef6-4266-b662-8e2f71c3de6b.jpg
Megint elkezdett esni igyfelültem egy buszta ami visszavitt portoba, ott meg kicsit boklasztam de mivel egyre jobban esett fokepp ereszek alatt lepcsőkön  ücsörögtem. 
Ugyh vegül visszametroztam a szallasra, meg tettem egy kört a supermarketben, vettem par sört. Este  a danok mar elmentek es az egyik csajszinak volt szülinapja (19-ik) dumaltunk, ök füveztek is, aztan fel1 fele aztan ők kimentek a varosba, de nekem meg mindig vizes volt a cuccom, cipom, meg faradt is voltam kicsit ugyh en maradtam és aludtam inkabb. 
Masnap megint esett ugyh csak reggeli, irtam kis blogot meg filmeztem, majd delbe elindutam a repterre. A gep kis kesessel indult, de aztan semmi izgi nem volt ujra, kicsit dobalt gondolom a szel miatt liszabon felett ahol meg sütött a nap. Ugy 6ra ertem a szallasra, ami egy szuper hostel ujra, Oasis Lisbon, tök közel a parthoz, a felső szobakbol a tenger is latszik. Tettem egy kis kört meg kint de mar ramsötetedett ugyh nem messze jutottam, csak megneztem a kilatast meg, es vissza a hostelbe. Itt van bar is 1 euros rövid es 2 euros csapolt sör, ami teljesen ok, egy szuper kertje van a hostelnek ahol nemetekkel meg argentin sraccal meg egy bulgar csajszival dumalattam, volt gitar meg enekles, jo kis este volt, ejfel körül kerültem agyba, és szuper jot aludtam. Igaz a szobam tetőteri, szal a feleben nem lehet felegyenedni, de amugy teljesen ok. 
img_6827.JPG
Ma meg kb 9kor keltem, es esik egesz nap, + a Wifi is akadozik, szal reggeli utan kicsit visszaludtam, es eddig meg ki se mozdutam. Tegnap hajniek beigertem kanarira a meleget, ennyi vigasztal csak :) 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://barcikaisrac.blog.hu/api/trackback/id/tr38703006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása