Laci utazásai

barcikaisrac

barcikaisrac

augusztus 28-szeptember 18 vietnam-kambodzsa-Bangkok-Bp

2015. október 05. - barcikaisrac

Szoval 1 éjszaka bangkok után után masnap délután továbbrepültem Ho Shi Minh városba. A régi nevén ez saigon, sokan amugy ezt használják vagy felváltva a kettőt. Mar a reptéren kellemes meglepetésként ért h busszal el lehet jutni igen egyzerűen (100 Ft-ni vietnami dong-ért) a belvárosba, ez nem igazán természetes mindenhol. Amugy a helyi pénz eddig a legértéktelenebb amivel talalkoztam, még az indinez rupianak is kb a felét éri. 1000 Ft kb 80.000 dong. Nincs is fémpénz, a legkisebb cimlet az 1000-es (aszem). És minden ki van irva dollarban is, lehet fizetni is akár dollárral (tök jó árfolyamon). Legtöbbször csak az van kiirva heny ezer dong, és a végére kiirjak h az arak ezer-ben értendőek. Amugy egyből megtetszett vietnam, nagyon olcsó, talan európaibb mint indonézia v thaifőld, lehet kapni normalis kenyeret és isteni bagetteket az utcan. Jó oldalon közlekednek, marmint az autókon jó oldalon van a kormány, és azok altalaban jó oldalon is mennek, a robogok ott mennek ahol elfernek, szembe is siman. Eleg vicces amugy átkelni egy barmilyen út túloldalára, főleg saigonban, sasszézni kell a robogók között, meg-meg allva az úton. Van néhol zebra meg lampa, de az csak ilyen díszítőelem funkcióval bír a közlekedők 90 %-anak. 

2015-08-29_11_46_00.jpg

Szoval Ho Shi Minh város, meg vietnam "vibe" -ja egyből átjött, talan európaibb, gondolom kevésbé vallásos (kommunizmus) meg a helyiek is nekem nyitottabbnak tűntek és kevésbe volt az az érzés h csak el akarnak adni mindenáron valamit. Szóval könnyebben lehetett velük beszélgetni. Itt is amugy szinte mindenki beszél angolul, vagy lagalabbis sokkal többen mint magyarországon. Ja igen itt mindenre alkudni lehet (kell) meg a buszjegyre is. 

Szoval megerkeztem a hostelbe, a varosközpontban volt, kajaltam valamit, és este meg elmászkátlam kicsit, itt a szomszed utca a helyi egyik buliközpont.   De nem olyan gaz mint phuket v Kuta, ezeken a kiülős helyeken mini székeken isznak és esznek a helyiek meg a turistak vegyesen, olcsó söröket.

2015-08-28_23_40_57.jpgPiszok olcsó a sör amugy, ilyen 80-200 Ft között. Meg a rövid is :) Ja és a cigi is 2-300 Ft / doboz. KAjalni is olcsó. Meg a szállás is, 1000-1500 Ft volt / éjszaka. szoval minden. Talan a masszazs volt dragabb mint indoneziaban v thaiföldön. Vegre nem kellett szamolgatnom, mennyit költök egy nap. Masnap meg körülnéztem a városban, a kötelezőket, a War museum-ot meg a reunification palace-t meg felmentem a bitexco tower 52 emeletére is körülnézni, sétáltam a saigon partján, ismerkedtem a vietnam feelinggel.

2015-08-29_14_23_46.jpgAmugy ez is egy modern ázsiai nagyváros felhőkarcolókkal meg persze putrikkal, piacokkal, minden nagyon olcsó és hamis, és mindent lehet kapni. Itt azert mar latni embereket butatelefonokkal is, ilyen régi alap nokia tipusuakkal, de vicces, h ezeknek a hatoldalan van a mikorfon meg a hangszoro, szoval kifele van a billentyűzet mikor telefonalnak. Este megint söröztem, aztan foglaltam repjegyet  Phu Quoc-ra ami egy nagoybb sziget és hallottam h szép és még nem annyira turistas. Kb ugyanannyi volt mint a busz+komp, olyan 10-es. Masnap elmentem egy egy napos mekong delta turara ami erlekes volt hajokazassal, kis csonakazassal, meg templomokkal ilyesmivel. CSak tul sok volt a "termekbemutató" közben, de ez ilyen ezeknel a szervezett dolgoknal mindenhol sajna. Szoval megneztük hogy keszül a kólusz süti meg a tea meig ilyenek. Az egesz tura ebéddel 3 ezer forintra jött ki.

2015-08-30_12_19_09.jpg2015-08-30_12_12_48-1.jpg2015-08-30_13_07_02.jpg

Masnap mar nem sokat csinaltam, meg egy-ketdolgot megneztem, de amugy Ho shi minh-re is elg egy nap sztm. Meg tesomnak vettem ajandekot és magamnak még egy powerbank-ot, abbol sose elég és az egyik tönkrement. Aztan köv nap elrepültem Phu Quoc-ra ahol végül egy hetet töltöttem. Ez egy kb 30X5-10 km-es sziget, delnyugat vietnami részen. Igazabol mar kambodzshoz közelebb van. Itt tök jo hostel volt, nagyon tetszett a feeling-je, meg jo emberekkel talalkoztam összehaverkodtam 2 nemet sraccal Timo-val és Cony-val,  meg vietnamiakkal meg meg csomo mindenkivel.

2015-09-01_15_34_27.jpg2015-09-03_23_37_17.jpg2015-09-06_18_30_45.jpgElmentünk robogoval a sziget eszaki reszere, ilyen erdőbe meg strandolni meg ilyenek. Amugy robogot berelni szinten vicces arban van, ugy 1000-1500 Ft  / nap. Először meg csak utaskent mentem de aztan par km-t vezettem is. Tök jó volt, nem ertem mert paraztam eddig tőle. Mondjuk itt nem is olyan durva a forgalom, meg jo oldalon is mennek. Ugyh aztan mar 2 napra béreltem is és bemotoroztam a sziget déli részét is.

2015-09-04_12_15_16-1.jpg2015-09-04_13_50_37.jpg2015-09-04_17_35_27.jpgVan a keleti oldalon egy szép beach meg kikötők, meg vizesés, amiben lehet fürdeni is. Este meg sörözés általában. Aztan meg utoslo par napra ugy döntöttem h ha mar itt van a szomszedba kambodzsa és arrol is jokat hallani. Van ott két kis sziget koh-ron és koh-rong samolem, ami allitolag maga a a paradicsom. Tudom, angkor wat lenne itt a kötelező program, de nem volt kedvem ma megint templomozni. Kambodzsaba amugy a hataron kell vizumot venni, 25 dollár (ha van oltáskönyved, ha nincs akk 26, repcsivel talan csak 20) és még azt is megnezik lazas vagy e (tök menő lézeres szemhőmérőjük van). Kifele meg ujlenyomatot is néztek.2015-09-08_11_23_50.jpg Amugy a táskákat azse vizsgaltak, meg semmi ilyesmi. Első körben shianoukwille-ig jutottam el, mert mire odaertem elment az utolsó komp a szigetre. Amugy eleg érdekes volt az út, egybe vettem jegyet de ugy nezett ki h előszür elvittek a szigeten a kompig, robogóval haha, én vettem annal az irodanal egyedül jegyet igy nem mikorbusz jött értem, majd a komp ta hienbe, Ami a határváros, ott felvett egy masik mikrobusz, elvitt vmi utazasi irodaba ott bevartunk meg embereket, egy masik mikrobusz a hatarig, ahol atgyalogoltunk, meg elinteztük a papirokat, majd egy ujabb mikrobusz valameddig, ott megint atszalltunk és aztan meg egy újabb atszallas utan erkeztem meg shianoukville-be. Szal hiaba vettem meg egyben a jegyet, az utazasi iroda ilyen varosok közötti mikrobuszokkal üzemelt és 4 atszallas volt. Amugy a vicc h légvonalban 20 km kb a két sziget de 1 napa alatt nem lehet eljutni, mert shianoukvilleből meg a hajok sötétben nem közlekednek, ugy fel4 körül ment el az utsó. Itt egy estét maradtam vettem másnapra speedboat jegyet Koh-rong-ra. Talalkoztam egy magyarral a hajon is, de persze ő se magyarorszagon él hanem hollandiaban. Amugy összeszalolva 11 magyarral talalkoztam összesen dek ázsiában és mexikóban, fel év út alatt, ebből 3 volt aki tényelgesen magyarorszagon is lakik, a többi mar külföldön él. Ez azert jellemző a magyar utazási kedvről. És az a 3 is csak nyaralni volt 2-3 hétre.

Na de a sziget, az tenyleg egy kis sziget, vagyis nem olyan kicsi de csak par falu van a parton, és út nincs is köztük, csak csonakkal lehet átmenni köztük. Ilyen egy utcas 1 km-es halaszfalu a parton, vagy 30 szallassal, par bolttal 10-15 étteremmel meg kocsmaval. De eleg nagy a buli azert itt, szal ilyen hippi-party hely.

2015-09-11_12_58_21.jpg2015-09-09_13_26_02_1.jpg2015-09-09_14_42_17.jpg2015-09-11_22_48_20.jpgMivel homokos az egész igy papucs se kellett egy hétig. A szállások meg 3 usd-től mar vannak. A sör 0,75 - 1 usd szal ez is olcsó, bár a szárazföld olcsóbb. Azért a szállásszinvonal nem nagy szám, bár lehet a 10+ dolláros-okat nem néztem. Itt is egy hétig chill-eztem majdnem, csak partoztam, meg sörözgettünk este, voltak eleg nagy bulik is, tancival :) Aztan beütött a monszun, és mivel azt mondtak h nem fognak jarni a hajok se 4 napig igy 2 nappal korabban leleptem. Igy is para volt, a speed boat-ok nem jartak, a sima komp jart csak (amugy sokkal szarabbul nezett ki mint a speed boat) ugyh 45 perc helyett 4 óra volt az ut visszafelé shianoukwille-be. Itt meg maradtam egy napot, de majdnem végig esett ugyh nem sok mindent csinaltam, még vásároltam otthonra 2 karont cigit (5 dollár volt egy karton camel) meg este elmentünk bulizni nemetekkel meg lengyelekkel. Mar negyon ereztem az ut végét, ugyh kicsit szomorkásan telt ez az utso par nap. Vettem egy buszjegyet Bangkokba, jo maceras ut volt ez is, a hatarig itt nagy busz vitt, aztan megint atgyaloglas a hataron, és vartunk sokat a mikorbuszra. Ami amugy bangkokg-ig ment volna, de utközbe meggondolta magat a sofőr és Trat-nal kirakott, és vett jegyet nekünk egy masik mikorbuszra ami elvitt bangkok-ig. Amugy nem volt gaz igy se, csak mindig ilyenkor atszallaskor várni kell a köv buszokra. Ezert lassabb mintha egy busszal menne végig az ember. Bankok-ban amugy szintén esett, de már volt 1 dollaros franko esőkabatom (amit vittem az beazott első monszinnal) és nem is sok mindent akartam mar csinalni itt. CSak azert jöttem egynappal korabban, nehogy vmi közbejöjön az uton ide és lecsusszak a gerpől. Meg mert kabodzsaban szar idő voltde az itt is. Itt meg talalkoztam egy magyar csajszival a hostelbe (ő angliaban dolgozik) meg malajziai sracokkal dumaltunk este. Amugy mar midnent lattam amit akartam ugyh csak tengtem-lengtem egy napot. Elköltöttem az utso baht-jaimat, meg ilyenek. És kicsit szomorkodtam h vége... 

Aztan 18-an reggel ki a reptérre, közel volt az airport link legalabb nem kellett taxizni. A repteret mar ismertem jol, 5ödször voltam itt az elmult honapokban, utsó cigik, és felszálltunk. 11 óra volt talan az út Isztambulig, kicsit izgultam az átszálláson mert 1 óra volt csak rá, de még egy cigi is belefért. A Bp-i gépen meg mar volt csomó magyar is érdekes volt ujra magyar hangokat hallgatni. Még 2 óra repülés után meg megérkeztem Budapestre ahol (most először életemben) vártak is a reptéren. Tesóm és Edina is kijött elém, meg volt saját névtáblám is és unikumot is hoztak :) Aztan haza, ledobtam a cuccom, és tovább a Dezsőbe welcome home partira....

2015-09-18_19_31_48.jpg

Amugy összefoglalva az utat:

2015-09-29_11_51_00.jpg2015-10-05_13_48_59.jpgMárcius 27-én indultam és szeptember 18-án érkeztem haza. Persze közben voltam itthon 2,5 hetet kb ügyintézni. 7 országban jártam, mexiko 2,5 hónap, spanyolország 4 nap, málta 8 nap thaifőld össz 3,5 hét, indonézia 28 nap , vietnam kb 10 nap és kambodzsa is kb 10 nap. Ebbe nem számolom bele az országokat ahol csak átszálltam a reptéren, nemetországban, törökországban és szingapúrban. Mindhárom óceánbna fürödtem idén , ez menő sztm :) 17x repültem, sose történt semmi, de a repterek továbbra is kifejezetten uncsik. A legjobb reptér a szingapúri, a legjobb légitársaság a turkish air volt.. A legszarabb meg a condor. Csak mert ott 13 órát mentem nemetország mexiko között  egyben és alig volt lábtér A legolcsóbb repjegy 8 eft-ba került talan, thaiföldön beül, Bankok-shurat thani között. Ár-érték arányban a legjobban a Wamos air érte meg cancun-madrid 232 euró volt. Meg bankok-ho shi minh is 12 körül volt, az is nagyon jó árban volt. A legjobb bulik mexiko-bna voltak, főleg h ott a koncertek is tök jók voltak. És vietnamban is nagyon jó bulik voltak, meg kambodzsaban is. Meg ggili Trawagan-on. A legszebb lányok egyértelműen kambodzsában voltak. A legdragabb összességében mexiko volt (no meg Madrid), de alegjobb is. Egyedül az alkohol volt drágább Thaiföldön és Indoneziaban mindt mexikoban. A legdragabb szallasom madridben volt 6-7 ezer/éj. A legolcsóbb kambodzsában, ott 4 dollár volt és vietnamban ott meg 5. (no meg maltan ahol ingyen volt haevroknal). A legolcsobb sör Vietnamban volt, 80 ft-tól lehet kapni, atlagban 150 (ez kocsmaban, nem boltban. A legolcsóbb cigi szinten vietnam (200 Ft malboro) és kambodzsa (140 Ft camel) volt. A kaja egész dk ázisában baromi olcsó, a legjobb barmelyik fodd market-en, a palcikas sült cuccok. Az europai kaja mindenhol draga. Az egyik legolcsobb itthoni kaja a pizza azsiaban az egyik legdragabb kaja. Kenyeret normalisat csak vietnamban és kambodzsaban lehet kapni. Legjobb hely Holbox volt. Legrosszabb élmény: nem volt. Kultursokk - igazabol nem volt. Kuba kemenyebb volt ezeknél. Mindenhol lehet boldogulni, de mexikóban hasznos a spanyol tudás. Ázsiában midnenhol bőven elég az angol. Mindenki beszéli kb.

Egy 75 literes hátizsákkal indultam el amugy meg egy kis hátizsákkal az értékeknek. a nagy zsák 11-12 kiló volt.  A 75 literes hátizsák egyértelműen túl nagy, a kis hátizsák néha kicsi volt. Sok felesleges cuccot vittem, pl hosszúnadrág sose kellett, pólóból is elég lett volna kevesebb, igazabol atléta ami kellett, papucsból is elég egy, cipőre nem igazan van szükség, cska futáshoz hordtam. Pulcsi és ing kellett a légkondik miatt. Szóval 75 l-es hátizsák kiválló állapotban eladó :) Ugy gonolom akár egy 50 l-es hátizsákkal el lehet indulni. Bőven elég. Sőt akr egy nagyobb "kis" hátizsák elég lehet ami még kézipoggyász méret, és akkor megspórolható a feladott poggyász díja (jellemzően ázsiában is felszámolnak a fapados olcsó légitársaságok 3-4 ezer ft-ot érte) + az idő és idegeskedés is a poggyász miatt. tényleg nem kellett sok cucc, papucs, rövidgatya, pár póló, fürdőcucc, törcsi. Ha meg valami kéne, akkor mindent lehet mindenhol kapni (olcsóbban általában) amire esetleg utközben még szükség lenne. 

Az anyagiak: 2,5 m ft-ot költöttem a fél év alatt, ami kicsit több mint terveztem, és sokkal olcsóbban (akár felbéől) ki lehetett volna akar hozni.  A cigin és alkoholon sokat spórolhattam volna, de akar meg a kajan is, ha nem lennék finnyás :) meg a szállásköltséget is lehetett volna okosba coachsurfingg-gel v volounterkedéssel jobban megfogni. de majd legközelebb már több tapasztalattal indulok neki. És ebből még mindig nem jön ki egy új dácsia :) Sztm megérte :)

Mindenhova visszamennék szivesen, de leginkabb MExikoba és vietnamba. Remélem hogy fogok is.  Meg kambodzsaba és Kubaba. És csomó jó helyről hallottam sztorikat ahova meg mennem kéne, szóval felkerült jópár dolog még a bakancslistára...ugyh remélem a blog majd folytatódik még :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://barcikaisrac.blog.hu/api/trackback/id/tr377818766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása