Laci utazásai

barcikaisrac

barcikaisrac

liszabon majus 11-14

2016. június 13. - barcikaisrac

Na igy egy hónap csúszással csak elkészült ez is:

Hogy lelőjem ez elején, Porto nekem jobban bejött, Lisszabon se rosz de turistáskodni jobb portó, kisebb, egységesebb, bár liszabonban több mindent lehet csinalni, nyüzsgőbb.

Szóval amugy Liszabonban a repteren szinten van metro, a tömegközlekedés itt is ilyen kártyás volt, de itt nem lehetett egy utat venni, hanem fel kellett tölteni valamennyivel, 3 euró volt a kegkisebb összeg, kártyám már volt, kettő is, Szilárdék pont 2 hete voltak és rámhagyta. A hostel tök közel volt a parthoz, csak egy hegyet kellett megmaszni. Ez amugy jellemző liszabonbn, mert 7 hegyre épült a vásot, szoval altalaban hegyre fel-hegsről le kell maszni. A szobam a tetőtérben volt, és elegge mini volt, a feleben fel sem lehetett egyenesedni, de amugy tök ok volt ez is, plane h 10 euro volt csak egy ejszaka. Amugy a hostel megint szuper volt, lehetett szocializálódni, szép kertje volt meg barja is ami egesz olcsó volt. Ilyen vegyes tarsasaggal volt gitarozós sörözős este, meg jot dumaltam egy bolgár csajjal.

Első delelőtt ismét esett, delutanra viszont kiderült és elmentem egy ilyen “free walking tour” ra, amit egy angol csajszi tartott, bar volt akcentusa de egész érthető volt szerencsére. Megmutogatta a város nevezetességeinek kb a felét amti ugy 2-3 ora sétálás alatt meg lehetett nezni, megneztük a kilatast pár teret, templomot, szobrot, mesélt lisszabon történetéről is meg meg egy hires liftet is megneztünk amit az eifel tornyot tervező csávó tervezett.  

 2016-06-12_19_20_01.jpg

Utana én tovább császkátlam már egyedül egy ilyen alfama nevű óvárosi részbe ami tok zegzugos volt, meg jobban mint Porto, tök szűk sikatorok és pici hazak. A bejearati ajtok is viccesek voltak, negy resze 170-180 cm magas volt csak, nem tudom belül hogy nezhettek ki a hazak de elleg liliputi felleing volt. Egyebkent baromira mindenhol elmennek kocsival olyan szűk utcaban is siman  h aterem kinyujtott kezzel. Még villamos is jar ezekben a kis utcakban, kb 40-40 centi jarda meg 2 meter macskaköves ut, eleg extrem, para is volt zenet hallgatva jarkalni, mert itt sehol nincs szinte külön elvalasztott villamossin, azon mentek az autók meg azon jarkaltak a jarokelők. Lattam is többször h egy kocsinak vissza kellett tolatnia mert jött szembe a villamos, v hogy szarul parkolt valaki és megakadt az egesz tömegközlekedés. Aztan meg lementem a tenger (v folyó ahogy nézzük) partra és ott sétáltam, de az korantsem olyan szep mint portoban, tele van gyarakkal. Ugy 9 felé értem haza, és este megint a hostelben söröztem, oroszokkal meg egy holland sraccal és par amerikaival. Lehetett volna kimenni is de minden olyan későn kezdődik ott, 11 előtt nem érdemes sehová, akkor meg mar elfáradtam és nem volt kedvem.

2016-06-12_19_26_23.jpg

Masnap megint egyedül  elsetaltam Belem-be a parton, az idő ismét nem annyira kedvezett, hol szemerkélt hol fújt a szél nagyon, megneztem az ottani nevezetességeket is, valami vilagitotorony szerűt meg ilyne felfeldezők műemlékét meg setaltam tovabb és volt egy iylen remek futurisztikus korhaz szerűség. Visszafelé valami kolostor lett volna a terv de  eleg sok volt a beleépő és annyira nem fogott meg kivülről ugyh azt csak körbejartam. Vissza mar villamossal mentem, majd meg kicsit setaltam a városban, felmentem a várba . sikerült ilyen remek lifteket talalnom, amivel ki lehetett kerülni egy csomó lépcsőzést, eleg eldugottak de  ingyenesek, az egyik valami irodaházban volt a masik meg egy szupermarket épületében. Este megint csak a hostelbe chilleztem meg bratyiztam, talalkoztam finnekkek, ugye mindeig az első hogy hogy hivnak és honnan jöttél…a srac magyarországra egyből rávágta h nekünk van az az igen gáz miniszterelnökünk, eleg szomoru h europaban egyből ez ugrik be magyarországról valalkinek, ilyen bena hirünk van. Persze utana megbeszeltük h azert a kormanyról nem igazan lehet altalanosítani az országban élőkre de jobban örülnék azert ha monjuk a sziget v ozora v a kazinci utca eselteg szechenyi fürdő v vmi hasonló lenne magyarország fő jellemzője, nem ez. 

2016-06-13_19_03_43.jpg

 

Masnap delelőtt megint esett, csak sorozatoztam, de delutanra mar szepen kisütött a nap, vegre flip-flop-os idő volt, mar nagyjabol mindent lattam amit terveztem ugyh csak kimentem egy terre és olvasgattam meg bameszkodtam, visszfelé egy remek utzazenébe belefutottam még, este söröztünk, palinkaztunk (vmi szőlőből csinálják ők is a helyit, nem is rossz) meg egy japan csavoval dumalgattam,  

2016-06-13_19_05_22.jpg

de eleg koran kidőltem aznap. Masnap meg mar csak pakolásászás és kihúztam a repterre, átrepültem portóba, mert onnan ment tovább a gép tenerife-re. Ott volt vagy 6 órám átszállni, de talaltam egy remek kavezot wifi-vel, konnektorral ugyh elment azert valahogy. Kicsit aggodtam a tenerifei érkezésen, mert igen kesőn fog odaérni a gép, valmi utolső busszal  kell a majd felmennem santa cruzba amit ha lekesek nem megy több mar, és repteren éjszakazas v stoppolás lesz a vége. Szallast is nehezen talaltam, hostelworld-on semmi ertelmes nem volt, vagy nem volt 24 oras recepciója, vagy nem esett az ejszakai busz útjában, probalkoztam couchsurfinege is ,de eleg szerencsetlen szombar hajnal 1re szallast kerni, vegül airbnb-n talaltam egy hotelt ami nem is volt veszesen draga. 

És persze késett is a felszállással a gép de végül csak odaerétünk, és még a busz se ment el, ugyh 1 óra buszozás és 15 perc séta után megérkeztem Santa cruz de Tenerife-be. Lecuccoltam, tök egyedül voltam egy 8 ágyas szobában, ami mondjuk eleg kenyelmes is volt, de nyomasztó is és kimentem még a nagy izgalmakra sétálni egyet meg inni egy sört. De ez mar a kövezkező bejegyzés lesz...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://barcikaisrac.blog.hu/api/trackback/id/tr198804316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása