Laci utazásai

barcikaisrac

szombat

2015. március 29. - barcikaisrac

Szoval tegnap este nem sok minden történt, elfáradtam és fél11kor már elaludtam. Ilyen se volt még. Pedig 11kor kezdődik a beach party, de nem birtam kivarni se. Egyebkent kurva jo ez a hostel, de azert van ami benabb, pl van bar, ezért itt kell megvenni a piat , nem lehet behozni, meg a  fedett teraszon nem lehet cigizni. Neg a managerek a se buliznak, szoval nem olyan csalaidas na. Jo szarul aludtam, minden hülyeséget álmodtam, meg többször felébredtem, fajt a torkom meg faztam. De legalabb koran keltem itt is jar reggeli, azert ne svedasztalt kepzeljetek el, egy főttojás, banán, tea v kávé és 4 piritos jar annyi az adag (meg ahhoz van dzsem és vaj) .

Utana szokasos reggeli ejtőzés, megneztem az izombie és a 12 monkey-s köv. részét, feltöltöttem a telót,

majd kimentem a partra meg boklaszni, elég felhős vold de fürödtem egyet (most sztm valami svéd death metalos csapat nezett a cucomra) Elkezdtem körbesétálni a szigetet, ez az északi parton készült, az a legszebb part

aztan kajaltam, pizzat, de szar volt és dárga, most mar tenyleg beprobalkozom az utcai kajakkal, olcsobbak...

és béreltem egy bicot, hogy körbetekerjem a szigetet, ez a bico

nem volt draga, de hogy ezek mennyire elhanyagoljak a bringakat...mikor én pepét bevittem h nezzek at majdnem ketteharaptak a fejem h hogy hanyagoltam el ennyire, pedig ehhez képest szinte megkimelt volt. A lánc tiszta rozsda, a valto nincs szinkronizalva, az első fék nem volt beallitva amugy volt rajta egy tarcsafek tácsa is mutatoba, de v fek is??? )gondolom először tárcsás lehetett) Na de azert birta a gyűrődést, körbevitt a szigeten, megneztem hova kene holnap mennem, meg hova nem érdemes. Ami kiderült a teknőc rezervátumot holnap megnézem (csak 30 peso 2 sör ),

Ami nagyon szép volt és nagyon dréga az a korall rezervátum de nagyon drága is 2015-03-28_15_05_02.jpg 1200 pesoert (20 eft felett) engednek be snorkelezni, na csak lesz mashol olcsobban... elnéztem a sziget végére, ott valami kiallitas volt meg maja rom, kivülről megnéztem, még azt a 30 pesos belépőt  se erte meg. Lesz máshol normális.

Itt a sziget vegen szelfiztem egy leguan szoborral:

aztan igyekeztem vissza mert 5re vissza kellett vinni a bicot.

Utana csobbantam meg egyet, mar kisütött a nap is közbe, kanadaiak vigyaztak addig a  cuccomra, meg vettem par Balazs alltal tanacsolt sört

és gondoltam megnezem a naplementét...közbe felfedeztem  pálmákat amik a folyamatos szél miatt tök jól görbülnek

És lattam egy tengerparti esküvőt ami kiderült h leszbikus is ráadásul. Tök jó feelingje volt, itt egy fotó:

A csajok nem voltak szépek, de azert megható volt. Utana kimentem egy mólóra, ott pelikanok halasztak, sose lattam meg előbe (meg is lepődtem azt hittem afrikaban él) ime egy fotó:

És végül tényleg megnéztem a naplementét is

Szoval sok mindenkivel nem beszeltem ma (azert volt  tesommal facetime, meg par barattal chat) de sok mindenfele jartam és sok mindent lattam ma, ugyhogy tök jó kis nap volt, nem unatkoztam egyaltalan.

péntek

Nem sok minen történt szóval ez inkabb kepes poszt lesz (bocsi Hajni :) - tehát csütörtök este még lett egy kis parti, flipcup - ot jatszottunk, ismet egy vicces ivos jatek - video fb-n inde nem tuodm hogy kell beilleszteni...2015-03-26_22_09_42.jpg

Az egyik recepcios lany meg aki jatszott ausztal és volt mar többször budapesten és tök szépem mondja ki is hogy Budapest. ÉS mindenki jol becsicsentett és kalapos parti lett: 2015-03-26_22_28_09.jpg

van aki keveésbé birta, a belizei srac a koltyon aludt el :)

Reggel meg reggeli (tülörtojás) zsuhany, összepakoltam és továbbindultam 11 körül a buszhoz, azzal meg a kikötőbe, az isla mujeres- re menő komphoz. Ez már a komp: 2015-03-27_12_04_57.jpg

20 perces út és meg is erkeztem fél1re, a sziget igen picike, úgy 6 km hosszú és fél-1 km széles, nagyon szép partok, a hostel is a parton van (ilyen kis helyen nem nehéz :) a neten talaltam, itt ovashattok a szigetről meg a hostelről (bocsi ma a linkbeszűúrás se megy) http://felevmexiko.blogspot.mx/2012/04/cancun-es-isla-mujeres.html

Ez a hostel udvara:  2015-03-27_13_03_48.jpg

Egy 6 agyasba kaptam ágyat, eleg olcsón 13 ezer ft körül 4 éjszakaa, a  szoba vmivel jobb  bent van a  fürdő meg értékmegőrző de nincs legkondi. , joval nagyobb a hostel mint a cancuni, az ugy 20 fős lehetett, nagyon családias mint egy nagy albárlet, együtt partiztak az alkalmezottak is minden este a vendégekkel, itt meg sztm 100nal is többen vannak. Majd meglatjuk működik e iylen meretben is, vagy mar elveszi ke a varázsa. Amugy van itt reggeli az árba, strandröplabda, billiard, pinpong, ingyenes foglalkozasok (joga, tanc ilyesmi) burvarkodas, szoval full minden...

Ledobtam a cuccom, lezartam az ertekeket, délutánra esőt mondtak, ugyh előtte kimentem sztnézni és  ciigért, Na tuti helynek tűnik, le is dőltem egy parton egy függőágyba kicsit chillezni.

Amugy iylen golfkocsikkal vagy bringakkal jarkalnak a turistak

Utana vissza a hostelbe, és kezdett baszódni el a nap, kiderült h a szobaba nem igazan van wifi, meg aztan az egész hostelbe is beszart, telefon meg nem akart töltődni, meg rakrezdett az eső. Na fasza, vissza holnap cancunba megcsinaltatni vagy újat...de aztan a teló csatlakozóját egy tűvel kipuoltam, most ugy nez ki feltöltött miközbe megneztem egy bluestone42 reszt (az s3e2 szar) a wifi is megjavult, legalabbis a recepciónál, kicsit csepergett csak, egy amcsi sractol kertem töltőt (lehet a tültőm szar?) akinek a csaja meg magyar (de nincs itt ) Kicsi a világ mi?

Aztan kimentem enni nem tul bevallalosan, most carbonara lett. Ok tudom szar a burger king , de a fele volt árban a menü mint egy tészta itt. Vetem még vizet meg két kis sört, aztan visszajöttem, most meg blogot irok (obviously) és sörözök, allitosag ittminden este van vmi koncert meg party, kivancsi vagyok mi lesz.

Amugy eléggé meglepődtem, többem olvassátok ezt, tegnap 133 latogató és 369 lapletöltés wtf?  bar az valszeg mulo fellengolás volt, de azert ma is eddig 41en ideneztetek, 128x szoval akkor tenleg erdekel titelekt mi van velem, köszike  :)

csütörtök

Nem sok minden történt azóta, csak döglés - nem lesz hosszu elmesélni

Szoval  szerda este még Thomassal, a német sráccal beszelettünk a sörökről -  ő otthon sört főz hobbiból egébként mérnök és szélerőművekkel foglalkozik - , meg h ki merre megy tovább, ő Tulumba, onnan meg a cenotakhoz meg nemzeti parkba, hivott h menjünk együtt de en addigra mar foglaltam szallast isle mujeres-en. Nem lett volna amugy rossz együtt utazni mert jo fej, meg jo dolgokat tervezett megnézni.  Meg  lengyel  és angol csajokkal dumalgattam aztan ejfel körül kerültem ágyba.

Ma + csak lustultam egész nap, nem is erőltettem semmit, du 3ig neteztem, chateltem, sorozatoztam, megneztem egy castle-t, shameless-t, hart of dixie-t, fel 12 monkeyst, otthon is szoktak ilyen döglős napok lenni, jó is az. Aztan azért elmentem mobilnetet intézni, meg penzt kivenni ATM-ből - kicsit macerás volt mindkettő - miutan a masodik telcel-ben se beszelt senki angolul, inkabb elpantomimeztem mi bajom, de végül lett net (- 30 napra 1 gb 300 pesoert, -az ugy 5800 ft) és persze az ATM-mel is benaztam egy sort de összejött a pénzfelvétel is.Vissza a hostelbe tovább lustulni és netezni, csak ott az angol csajszik (ők holnap kubaba mennek) meg egy skot srac (ő guatemala felé indul tök izgi mindenki megy vmi jo helyre) kerdeztek merre a part, benaztak h milyen busz meg hogy kell igy el gueide-oltam őket, gondoltam csobbanok egyet az lesz jo nekem is. Elég csunyacska partot talaltunk, sekély és hinaros is volt, a tegnapi jobb volt sokkal, de azert kellemes volt fürdeni. Itt vagyunk 4en:

Az alacsonyabibk csaj amugy kicsit fura volt (kattant na), és ő az első akinek a felét se értettem miről beszél ha nem koncentráltam de nem volt kedv ugyh inkabb oda se figyeltem. Nagyon hülye szoviccei voltak sztm. Cserébe ő se értette az én beszédem :D Nyilvan a nem anyanyelvi angolok beszédét értem meg jobban, de az amerikaiak is szépen beszélnek vagy csak  sok amerikai sorozatot nézek. Egyebkent nalam kb mindenki jobban beszél eddig, kicsit ciki de majd gyakorlom.

Holnap továbbállok innen, biztos mozgalmasabb nap lesz, főleg mert villámlást meg esőt mond az időjárásjelentés deltől még előtte jo lenne érnem komppal a szigetre. Izgulok h el ne ázzak.

kedd este - szerda

Szoval ott hagytam abba hogy estere mar nem tervezek semmit, net és  vacsi,  talan egy-ket sor, meg jo alvas vegre. A vacsi megvolt, aztan szokasos kiülés a hostel udvaron, elmentem cigiért, fotoztam egy teret amin valami ivdampark szerü volt, (amugy itt is vannak dohanyboltok, sima boltban nem lehet cigit venni, OXO a nevük - legalabbis az egyiknek)2015-03-24_19_29_09_1.jpg

bontottam egy sört és neteztem a függőágyban, Thomas nevü német sráccal (frankfurt mellől és már járt budapesten) beszelgettünk a mexikói sörökről, én mit iszok (a legolcsóbbat) megkinaltam eggyel, ő visszahivott, kideritettük hogy a mexikói sörök között a különbség leginkabb annyi hogy melyiknek milyen szinű a doboza :)

Közben a haromnegyed hostel a recepciosokkal együtt ismet kitelepült az udvarra, elkezdtek sörözni meg tekilazni, meg beer pong ninght volt tehat beer pongozni is. Az egy eleg buta jatek, filmekből biztos ismerős, az asztal ket vegeről pinponglabdaval kell a masik csapat (szigoruan) piros felig sörrel telt poharaba betalalni. Ha betalalt az ellenfel az egyik poharba, meg kell inni azt a pohar sört.

Aztan mar az asztalnal söröztünk tovabb, belszelgettem nemet lannyal lengyel lannyal, argentin sraccal meg bostoni sraccal, meg ezzel azzal, voltak meg kolumbiabol, USA-bol többen csajok-sracok, egy skót srác, szoval eleg nemzetközi tarsasag gyült össze este is, elkezdtünk jengazni, elöször többen, aztan nyomtunk meg ketten a nemet csajjjal par partit. (a kepen balrol jobbra a kolumbiai srac, soat beszel és jol főz, a boston srac Andrew, és a német csaj akivel jengaztam kesőbb (valami tenger ökologiat tanul, 6 hetet volt egy baratnőjével peru, bolivia, belize, mexiko utvonalon, azt mondta del amerika neki meg biztonsagosabbnak tűnt mint mexiko)

Paran fel1-1 körül leleptek vmeliyk beach bar-ba, én maradtam, messze van, meg költeni se akartam, ugy fel2 körül fekütem le, gyengék amugy a mexikói sörök megittam vagy 8 dobozzal es meg se nagyon artott.

Amugy szokasos kocsmaparti, csak mindenki nagyon közvetlen, ismerkedik, hogy hivnak - honnan jösz, meddig maradsz hova mesz tovabb... aztan meg a szokasos sztorizas mint otthon.

Aztan 8 körül ebredtem, lustalkodtam egész délelőtt, teáztam, neteztem, megneztem a walking dead-ot, nem igazan akartam mozdulni semerre. A tegnapi lengyel lany (amugy washingtonban aupair) a baratnöjevel hivott daytrip-re playa del carmen-ba es tulum-ba de nem mentem, az ugy eleg sűrű egy napra, en majd megnezem kesőbb ráérősebben. Innen cancunból pénteken lépek, nem messze, a szembe szigetre,  isla mujeres-re, egy pici sziget, egy tengerparti hostelben vettem ki 4 napra szobat (ágyat igazabol, 12 agyas a szoba) allitolag tok jó tengerparti parti van minden este ott.

Szoval vegül 3 dolgot talaltam ki mara, futas, maja muzeum, meg fürdeni egyet, aztan nem baj ha nem minden jön össze. (nem is jött)

Meg beszeltem tesommal (a facetime nagy kiralysag, jobb mint a viber, hagouts meg ezek) kiderült apamnak semmi baja, aztan elmentem futni fel2 körül, neztem egy közeli parkot és oda. Hát a futas eleg benara sikerült, macera volt atkelni a kereszeződéseken, meg mire a parkhoz ertem kifulladtam, bele-bele sétáltam, aztan 3 km utan abba is hagytam, nem erőltettem. A sok cigi előző két nap sztm, tüdővel nem birtam, meg persze meleg is volt, de annyira nem, pesten nyáron tud joval melegebb lenni.

Szoval a park nagyon menő, másfél km a futókör, van kültéri edzőterem, mindenféle növény (mert amugy botanikus kert is) - ez itt a kültéri edzőterem.

Hazafelé sétálva lőttem pálmát, hogy nektek is jusson - azert vagok hülye pofakat mindig mert magamat probalom fenykepezni es koncentralok

majd zuhany, szakallnyiras, és elmentem a busszal a maja muzeumba, na addigra mar melegem volt szoval inkabb a partra vágytam, szerencsém is lett, mert mire odaertem 16.27-re 3 perc mulva zárt be, ugyhogy csak fotozkodtam előtte (elég az meg ne ártson a sok kultura)

Spottoltam vmi jo nagy gyikot (nem az de olyasmi, varánusz szerű de annak meg kicsi, olyan 40-50 centis)

és sétáltam a hotelek előtt, keresve vmi foghijat ahol bejuthatok - mert az van hogy a part mexikoban nem lehet maganterület, midnenki hasznalhatja, de ha a holtelek egymas mellé épülnek nem jutsz be rajtuk kesresztül csak ha keresel egy csak olyan helyet ahol ket hotel között van a partra valami ut. Hat azt nem talaltam ugyhogy feljebb buszoztam a lagunan a tegnapi helyre, megkertem egy csapatot h nezzenek a cuccomra, és gyorsan csobbantam. Már ment le a nap, de naplementés képet majd csak pénteken tudok a szigetről fotózni nektek. Addig itt a selfiebotos szelfie:

Utana visszabuszoztam a városba (a part a hotel zone nevű lagunan van végig) megnéztem a mekit 8fő a változatosság) de a burger king jobban tetszett tegnap tehat visszamentem oda enni. (nem ugyanazok a cuccok vannak amugy mint itthon, csomó midnen kicsit mas - marmint a szendvicsek, meg nagyobbak is)

Aztan vissza a hostelbe. Valamiért a mobilnetem beszart delutanra, pedig mutat 3g-t de nincs internet. Holnap majd bemegyek a a telcel-be megkérdezni mi a gond. Itt is szakadozik a wifi raadasul. Pedig reggel meg torrenteztem siman.

Kicsit meg vagyok fazva, este a szobaban van legkondi, kertem egy vastagabb pokrocot ma estere.

Bocsi hogyha túl részletes vagy hetkoznapi amiket  irok,  látom én h egy igencsak "reszletesen dokumentalt nyaralas" lett a blog eddig, de magamnak is vezetem ezt mint naplot, majd az uncsibb részeket skippeljétek. gondolom idővel én is elunom, és nem foglalkozok minden nap vele majd.

Na ennyi most, mar a többiek kartyaznak, söröznek  itt kint és én is lezarom , (nincs kedvem visszaolvasni se mert lassu a net), hanem elmegyek sörért a boltba, puszko mindenkinek

kedd

Szóval ahol abbahagytam - kedd delelőtt a recepción pesot valtottam, pénzváltás után remegő lábakkal ket kezem ket zsebemben, bedugtam a fülest és  kimereszkedtem a hotelből...Ugy van h én a belvárosban lakok, a ka'beh hostelbe https://www.google.com.mx/maps/place/Hostel+Ka'beh/@21.159732,-86.827268,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x8f4c2c0754904c81:0xb34e88afd50a3403

a strandok meg egy lagunan jopar kilometeren elnyúlva -  vannak oda kell eljutni

10,5 peso a buszjegy, a buszmegalló hamar meglett , felszalltam és érzésre leszaltam vhol, ugy a plaza caracol kornyeken. wp_20150324_017.jpg

amugy  itt is mindenki s telojat nyomkodja ugyanugy mint otthon a buszon.

Leszalltam, lesetaltam a partra a hotelek között, megtalaltam az egyik kompkikötőt a szembe levő szigetre, isla mujeres-re (oda majd tervezek menni) labvizezes, setalas, majd fürcsi (megkertem egy napozo part nezzen a cuccomra addig) nagyon tiszta es kellemesen langyos a viz.

aztan tovabbsetaltam meg a beach party-s helyeket megnezni - A beach partikrol meselt itt az egyik hosteles csavo, mert holnap is lesz ilyen - springbreak no rules feeling - h 65 USD s belepő, azert jar korlatlan alkoholfogyasztas reggeltől estig (v estétől reggelig vmi ilyesmi) djk, vizespoloverseny rengeteg felmeztelen meg bikinis reszeg fiatal bulizik, mutatott videot is, igazabol megnezni megneznem de részt venni benne mar inkabb nem - van itt amugy hooters is meg hard rock cafe is -ez itt a hooters alant

- beneztem egy plazaba

, vettem egy sört , chateltem (aldas ez a mexicoi ajandek sim) és visszaindultam busszal -  már feltem h leegek első nap. Hazafele talaltam mekit meg burger kinget, az utobbi volt közelebb igy annal maradtam - fontolva haladás :) ( + tudja mindeki h finnyas vagyok, helyi egzotikus kajakrol ne itt varjatok leirasokat - max kesőbb ) ilyen long csirkes szendvicset ettem 70 pesoert menüben, itt a burgerkingben is barmennyi uditöt ihatsz es ingyen van a kethup is, kettot a kezembe nyomott (1 peso kb 20 ft - 19 körül) ,

lefenykepeztem a helyi citibankot a citiseknek,

aztan visszajöttem apammal meg tesommal facetime-zni.

Utana meg kimentem microsim-et nanosimre cserelteni  a tectel-be (az a helyi mobilszolgaltato) igazabol levagtak csak, de most mar az iphone-ben van a mexikoi kartya meg beugrottam a supermarketbe (joghurt , kifli, meg sör persze) összepakoltam a taskat amit reggel a sötétbe széthanytam, foglaltam meg + ket napra szallast, és beültem az egyik függőágyba egy sörrel netezni.

ebben az utcaban van amugy a hostel, kicsit lepattant a környek:

Sztm ennyi lesz mara,  a futas holnapra marad, fontolva haladas ugyebar :) estere mar nem tervezek semmit, net és  vacsi,  talan egy-ket sor, meg jo alvas vegre.

hetfő

Hát megerkeztem, eleg esemenytelen volt az ut, csak hosszu volt nagyon. Utolso luxuskent taxiztam a repterre, ez a cuccom:

ez meg én, utso cigi a sky terrace-n

aztan varakozas, munchen, varakozas, 13 óra repülés, megint reptér, varakozas a csomagra, megnyomni a gombot (hogy szetpakoljak e, de szerencsere nem), a busz csak masfel ora mulva jött volna ugyh ilyen minibusz elhozott a hostelbe. Eleg nomad, de aranyosak, közvetlen mindenki (en meg nem anynira oldodnom kell.) Van egy agyam egy 6 szemelyes emeletes agyas szobaban. Az enyem az alsó.

Bea jofej volt, a recepcón hagyta a sim kartyajat, meg még egy telot is, mondjuk a telefon nem is kell de a simet beraktam a nokiamba (az iphoneba kisebb sim kell, le kell majd vagatni) szoval van mobilnetem is. Elmeletileg addig mukodik amig van a telon lebeszelhető pénz.

Mivel estere (ugy 9re) ertem ide, csak a boltig jutottam, vettem és ittam 3 sört, itt a hostel teraszán (meg az ajandek unikumot , köszi Orsi)

mindenki (kb 10-12-en) kiültünk egy nagy asztalhoz, dumalas meg sörözés (én azert keveset beszeltem, meg vagyok meg szeppenve na) Az angol a közös nyelv, ugy 90 %-ban ertem, a beszed kicsit nehezebb, föleg a kiejtesen parazok. Vannak itt igazu USA spring break csajszok, 40-es USA kicsit hippis nőci, Nemetorszagbol, argentinabol, skociabol, ahogy hallottam. 11 - fel 12 körül elmentem aludni.

Ugy 5-6 óra alvas utan felebredtem, h pisilni kell, es utana mar csak bobiskoltam, es hülyesegeket almodtam. Még a munka utolsó emlékeként csörgött 6kor az ébresztés az egyik telon, szegeny szobatarsak nem örültek, azt hittem mase és csak miutan rajöttem ez tenyleg az enyem akkor nyomtam ki. Vegül csak felkeltem, eleg bena volt mert meg mindenki aludt és csöndben probaltam a valtas ruhat meg a neszeszert kimolyolni a taskabol.

Most reggeliztem es henyelek a teraszon meg netezek, meg szanom ra magam h elinduljak a varosba.

Azt se tudom merre induljak, mit vigyek, mennyi penzt, szoval sztm csak setalok egyet egyenlőre. Meg mindig alszik mindenki a szobaba de  a naptejert taskaert  még be kell lopoznom...

vasarnap

szoval day -1

az elozmeny: miutan felmondtam a munkahelyemen, nem kerestem masikat hanem inkabb elmegyek és nyaralok, tavaly kimaradt...

Szoval ha lesz ebböl valami akkor ide fogok irni elmenyeket, jokat rosszakat, remelhetőleg hosszan es inkabb jokat. Persze tudom hogy a szar dolgokbol lesznek a legjobb sztorik utolag de remelhetoleg ebbol a szempontbol ez most uncsibb naplo lesz.

- már minden kb összecuccolva, túl is szervezve, sztm par felelsleges is de majd ez utkozbe derül ki, de pl cipobol ketto mar most tudom felesleges, csak a hiusag...

- a lenyeg h van egy repjegyem cancnunba (mexico, yucatan felsziget) meg ket napra lefogalt szallas (ami egy agy egy shared roomban)

- stresszelek mint az egyetemen 1 szigorlat elott

- egyedul megyek - na ilyet meg nem csinaltam

- kemeny lesz gondolom itthagyni a megszokott dolgokat es elindulni egy taskaval az ismeretlenbe, hiaba ott 30 fok van, hianyozni fog a megszokott elet....