Laci utazásai

barcikaisrac

barcikaisrac

2016 október 15-18 Cadiz

2016. november 06. - barcikaisrac

Október 15 Ronda - Reggel felkeltem koran (spanyol koran) hogy elerjem a fel10es Cadiz-i buszt, zuhany, összepakolás, meg csekkoltam a menetrendet és rajottem h szombat van…és szombaton nincs fel10es közvetlen busz, se 17.00 - hanem este 6kor van az első és egyetlen. Mivel mar beterveztem h du meg partozás lesz igy gyorsan B-tervet neztem. Mivel a hetvegi buszmentetrend igen foghijas meg ugye nincs is összefoglaló honlap az összes tarsasagnak eleg kinkeserves volt kiböngeszni. 2 fajta  2 atszallasos opció lett volna, sevilla és onnan Jerez majd cadiz, ami kerülő, v az eredeti busz utvonal csak atszállásokkal először  Villamartin-ig (egy 10 ezres kisvaros) majd onnan Jerez és onnan mar busz v vonat is jar gyakran Cadiz-ba. Kiböngésztem h szombaton 10kor megy Villamartin-ba busz, 1 órás menetidővel, és 11kor meg megy onnan Jerezbe masik. Ami necces atszallas, de gondoltam majd ha lekesem meglatom mi lesz, a köv busz a honlapon 18kor ment villamartinbol Jerezbe azt biztos nem varom ki ha nem muszaj, stoppolok v valami. 

Közbe ezzel eltelt az idő ugyh erőltetett menetben masztam fel a hegyre a buszmegallohoz, vettem jegyet majd 11.05re meg is erkeztünk villamartinba, és meg lattam h fordul ki  a Jerez-i buszom a palyaudvarrol…1 percen mult, meg egy nyamvadt elsőbségadáson az utso kanyarba…

Hat mindegy szetneztem a paylaudvaron,  hal istennek egy masik tarsagnak volt 14.30-kor jarata szombaton Jerez-be, megse este 6, ugyh addig szetneztem, kajaltam, napoztam olvastam. Nem sok minden van villamartinban, azt mind megneztem, a fő tér amugy cuki. 

2016-11-06_22_04_34.jpg

Visszamentem 2-re még elmentem utso pisire, és latom egy busz fordul ki a palyaudvarrol, nezem a menetrendet, kihibajavitozva azota a 14.30-as busz, atirva 14.00-ra…ó bazz mi a f...,  kerdem a palyaudvaros alkalmazott nenit az e a Jerez -i busz, hat az, ugyh szaladtam utana, integetes, és az első zebranal felvett. 

Ugyh a masodik buszt is majdnem lekestem, de megse, és Jerez-ig meg se alltunk. Ez a rész egyébként szép hegyes, meg szelturbinak vannak mindenfele, eleg jol nez ki. 

2016-11-06_22_18_37.jpg

Jerezben mar csak 20 p-et kellett varni, pont jott busz, egy pisi vasútállomés (szép) és cigiszünet utan mar a cel fele robogtam. Pedig allitolag szep Jerez, de most tengerpart kelett, nem neztem szet. 

2016-10-15_15_31_28.jpg

És du fel5re oda is értem 7 óra alatt a tervezett 3,5 helyett. De tökre jo valasztas volt megerte.

Cadiz egyebkent a tartomány meg a varos neve is. Ez tud zavaro lenni mondjuk ha car sharing oldalokon keresel - probaltam ugye nezni Blabla-cart is de nem talaltam. ÉS egy szigeten van a a város, hídon 

lehet megközeliteni, v mesterséges töltésen is vezet most mar út.

2016-11-06_22_06_46.jpg

A buszpalyaudvar a kikötó mellett van, az -újváros (cadiz-cadiz) -és az  óváros (cadiz-cadiz-cadiz) hatarán. A sziget ny-i vege az óváros, pici de nagyon cuki, körbe tenger, a végén strand két erőd között, a városban meg sikatorok parkok, templomok, szal nagyon ok a hangulat. Ja meg meleg, meg joval melegebb volt mint malagaba. 

2016-11-06_22_08_17.jpg

A buszrol leszallva keresztülvagtam a varoskan (tenyleg 15 p keresztbe kb az óváros) közbe kb a fele nevezetességet lattam is, majd az ocean parton setaltam, közbe a Villamartinba keszitett szendvicset meguzsonnaztam. Aztan lesetaltam az erődökhöz, megneztem a beach-t, strandoltak is ami jo jel…aztan becsekkoltam a hostelbe, ami 8 perc kb a strandtól, ledobtam a cuccom és visszamentem megnezni a vizet, kis labaztatas is volt, meg  neplemente par sörrel. Rövidgatyas polos, papucsos idő volt, este elfert vmi hosszujju, szal eleg fasza igy október kpen, plane h otthon 8 fok.

2016-11-06_22_10_25.jpg

A naplemente eleg franko amugy itt, tok nagy a nap. Meg setaltam egy kicsit, vettem sört és este a teraszon sörözgettem. Ja remek tetőterasza van a hostelnek. Kertem pokrócot ejjelre, kaptam is de megnyugtatott a recis srac h nem fog ejjel kelleni. Egyre jobban tetszett a város :)

2016-11-06_22_11_04.jpg

Masnap itt is elmentem egy free walking tour-ra, erdekes volt, egy helyi egyetemista csajszi tartotta, sokat meselt a varos történetéről, mindenki megfordult itt is csakugy mint malagaba, meg miylen az elet itt, mit és hol lehet enni-inni, milyen fesztiválok vannak. Itt nagyon megy a flamenkó éneklés amugy. Majd fb-ra felteszek egy videót. Ami erdekes volt nagyon h mivel több ezer éve lakott, egymasra epültek a városok, és ha építkeznek akkor sokszor előkerülnek régészeti leletek. 

Pl egy római amfiteatrum ami benyult a masik lakóház alá is, és úgy tájták fel hogy a lakóházat aládúcolták oszlopokkal, aláboltívezték ás alatta “barlangot” ástak hogy fel tudjak tarni a szinházat. 

A tapaszosok itt is nagyon mennek, sajna a piac pont zarva volt, de bolhapic meg pont volt, meg vannak itt is ahogy egesz spanyolorszagban meg napolyban is az afrikai utcai árusok pokroccal amit ha jö n a rendőr csak összehajtanak…vettem is egy remek napszemüveget 5 eru-ért bar sztm dragan, gyanusan hamar ramondta a5-re hogy ok. 

2016-11-06_22_11_48.jpg

Meg a franciak elmenetele utan itt maradt csomo ágyú, amit ugy haszosítottak újra h az utcasarkokra beépítették őket, amolyan koptatóknak hogy a szűk utcákban a lovaskordék ne verjek le mindig a sarkokat. 

2016-11-06_22_13_05.jpg

Aztan a hostelbe talalkoztam egy magyar csajszival aki a szerb pasijaval recepcioskent dolgozott ott, ők 4 honapja indultak el görögorszag-olaszország-franciaország-spanyolország utvonalon, jobbára önkéntes munkakat csinalnak. Aztan kimentem strandolni, Még elsetaltam és megneztem az újvárosi részt, az eleg uncsi, uj épületek, hotelek, bar a part szép, naplemente nezes, utana  meg este a magyar csajsival meg a többi hosteles önkentessel (mexikoiak, francia, holland, nemet ) meg meg ezzel azzal sörözgettünk dumlagattunk.  

Masnap delelőtt kimentem fürdeni meg napozni , meg körbesetaltam a partot, vettem masnapra buszjegyet vegre hetfőn nyitva voltak a ngyobb supermarketek ugyh vettem olcso  kajat, szendvicsnek valot masnapra meg mirelit pizzat és sört estere.  

Masnap mar csak tollaszkodtam-pakolásztam, fel2kor ment közvetlen busz malagaba, btw jo draga, 27 eur, több mint a repjegy, megneztem meg tarifa-t a buszbol ha mar kimaradt, majd legközelebb, csomo kite-surf-os van arra, mert nagyon szeles. ott talalkozik az atlanti ocean meg a földközi tenger,

2016-10-18_15_42_01.jpg

aztan malagaba ki busszal a repterre, volt wifi ugyh nezeztem meg cigiztem kicsit, és 9kor ment a gep haza. Halisten nem volt tele, először 2 szekem volt de aztan a 3ikról is elült a pasas közelebb a haverjaihoz, és lett egy egész sorom. UGyh kényelmesen vegigfeküdtem és olvastam meg filmeztem hazaig.

2016-10-18_22_01_48_1.jpg

Persze pont lekestem a 0.21-es utso 200E-t az éjszakai meg meg felora, masnap (aznap) meg meló, igaz home office, szóval életemben először engedtem a csábitasnak és taxival mentem haza 6ezer valami volt. 

PEdig igy is kicsit többet költöttem mint terveztem a napi 30 eur-t nem sikerült tartani. A szallas is inkabb 14-15 euro volt mint 10 amire kalkulaltam, meg a buszjegyek is huzosak. Nem vezettem, de kb a repjegy volt 26 (nekem 5 mert volt pontom) és azon kivül ugy 150 e HUF ba került a 10 nap mindenestül. 

Napoly kicsit csalodas volt, legközelebb a környeket fedezem fel majd inkabb, Del-Spanyolországba pedig mindenkepp visszamegyek meg, legalabb 2-3 hetre, inkabb mikor kicsit meg melegebb, kimaradt tarifa, sevilla,  granada, cordoba, igazabol persze ha mar ott  mar jo lenne összekötni del-portugalival, faro meg ezek, és Marokkoval is ha mar atmegy a komp...na de ez mar lehet 4 het is az en tempomban...

Tovabbi kepek meg itt https://www.facebook.com/barcikaisrac/

Legközelebb  valszeg egy regebbi utikalandot  fogok itt felidézni, 2007 Kuba kalandos volt, vicces sztorikkal...  

A bejegyzés trackback címe:

https://barcikaisrac.blog.hu/api/trackback/id/tr8211936059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása