Laci utazásai

barcikaisrac

barcikaisrac

ápr 10 péntek

2015. április 11. - barcikaisrac

Hat tegnap este is nyugi volt itt, szokasos medenceparti gépezés, film (sosozat) meg sörözgetés, 11 utan lefelküdtem, és 10kor keltem. Kialudtam magam az biztos :) 

Reggel tea (itt a gyümölcs meg herbal a menő, fekete tea ki se volt rakva) meg 2 banan és egy fél mangó volt a reggeli, vagy délig csak ébredeztem, aztan elvittem a cuccaim a mosodaba (eleg lepattant, és 3x annyiba került mint a playa-i, de mindegy) és collectivo-ra szalltam hogy megnezzek egy masik menő dos oios nevű cenotet innen 20 km-re kb. Hat a collectivo tulvitt, de visszafordult és lepasszolt egy masiknak, és az meg letett a ceontehoz vezető bekötőut végén. 25 peso az egysegar, és ilyen kis mikrobuszok, iranytaxik kb. Barhol megallnak az ut szelen, és barhol kiraknak ami utba esik. Meg jo h utso pillanatban beraktam ezt a sapit, sokszor rajtam van. Nem ugy mint a cipők, haha, a futot felvettem mar, a converse ugy van a zacskoba ahogy bepakoltam mo-n. És igen, meg is borotvalkoztam, vagyis szakallnyirtam :)

img_2154.JPG

Aztan jött egy 2 és fél km-es séta földúton erdőben (meg vissza ugyanannyi), nem örültem neki, neki is vetkőztem a felénél, baromi meleg volt, fekete pólóba pláne

img_2155.JPG

de végül ideértem:

img_2156.JPG

 

ezt ugy kell elkepzelni hogy egy nagyobb cenote (van itt ezerszám) benn a susnyasban jól, 3 része van ami közül kettő nyitott, egy pedig egy barlang, át lehet úszni közöttük (ezt most nem probaltam ki, a barlangot se, sztm azt csak buvarcuccban lehet, nekem meg lámpám se volt) sokkal izgisebb mint a tegnapelőtti volt, túlsagosan is, nagyon kell figyelni mi van a viz alatt és felett hogy a fejed labad se üsd bele semmilyen cseppkőbe, plafonba, vagy viz alol épp csak ki nem álló állócseppkőbe/sziklaba. De beromi latvanyos, ezzel az uszoszemőveggel absz. élveztem is, nem benaztam, tudtam figyelni. Kevésbé volt vilagos, de sokkal nagyobb és látványosabb mint a grand cenote volt. Összevissza sziklak hirtelen fél méterrről 10 m-re mélyül, közbe kiall egy cseppkő, belóg egy másik. Na pár kép:img_2162.JPG

img_2157.JPGimg_2175.JPGimg_2160.JPG

img_2164.JPGimg_2171.JPGimg_2172.JPG

Tetszett na, mondjuk masfel orat voltam ott ,és 200 peso volt a belepő (uttal egyött 250) szoval ma tulleptem a napi budgetet, de megérte. Bar most a cenote-kbol eleg egy darabig. Utana visszamentem a mosodaba fél5re (4re igertek h kész) de nem volt kesz, megkajaltam, ha mar költekezünk ma akk olasz étteremben, finom is volt...

img_2178.JPG

Megint visszaneztem a mosodaba de meg mindig nem volt kesz (egyebkent most mar ha nagyon nem megy az angol a helyieknek akk google translate -val kommunikalok , megkerem irja be mit akar és leforditja nekem angolra (magyarra is de angolra jobban fordit azt vettem észre) meg visszafele ugyanez, beirom, lefordittatom, megmutatom, bólogatunk és örülünk. Allitolag beszeddel is megy, azt meg nem probaltam. De feliratokat is siman fordit spanyol-angol realtime fotorol vagy szimplan ha a telefont rafokuszalom. Szoval menő a technika. 

Aztan vissza a hostelba, kicsit ejtőztem meg nezeztem, harmadszorra mar kesz lett a mosas is, 117 pesoert (playan 38 volt). 

Szoval ma rendesen költöttem, a 500 peso/nap  helyett a duplajat, de majd lesz maskor meg kevesebb, kell ilyen is.

Meg a papucsoknak nincs szerencséjük velem, tegnap elszakadt az egyik pantja, vizes labbal felreleptem egy kövön, ugyh az kuka (a fele meg jo, vigyem tovabb, és hatha a masiknak meg a masik fele megy tönkre és meg felemasan nyomhatom?) ,  kettőt hoztam utso pillanatban bepakoltam a masik feketetet is, majdnem egyformak. Ezzel meg ma  beleleptem valami facsavarba, atszurta és  megszurta a talpam is, de neztem nem is latszik a koszban a talpamon semmi, nem vérzett csak megijedtem. És luk se latszik, kicsavartam és visszaugrott a szivacs. A papucsban maszkalasra amugyis erdemes vigyazni, labb elé nézni, a nagy bambulasba (telefon nyomogatásba) összevissza rugdosom a labujjaim a kövekbe. 

A bejegyzés trackback címe:

https://barcikaisrac.blog.hu/api/trackback/id/tr957357506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása