Laci utazásai

barcikaisrac

majus 1-2

2015. május 03. - barcikaisrac

Szoval a pentek nyugis volt, delutanig a hostelben filmeztem, csak kajaert meg cigiert mentem ki, kcisit megegett a hatam is, ugyh csak kesőn delutan mentem ki a strandra kicsit ringatozni a hullamokon, este meg ravettem magam a futasra is, oda vissza a korzon a parton, 5 km-t azert csak lefutottam, nem is esett olyan rosszul, bar a tavaly őszi formamtól igen messze vagyok. Mind időben, mind kedvben, mar az 5 km vege is nehezemre esett, tavaly meg 10-15 jolesően ment, az 5 keves volt mar.

Aztan söröztünk a tetőteraszon, par ausztrallal (rengeteg van erelfelé) meg dannal, és ők mondtak hogy masnap daytrip-re mennek a marietas island-ra reggel, és csatlakozzak. Helga is ajanlotta ezt a helyet ugyh szombat reggel meg koran keles, fel8kor (ugyis szol itt a harang a szomszed templombol minden reggel 7 utan) és 3 dan és egy auszi csajjal meg egy dan sraccal buszra szalltunk, a walmart-nal (vettem is ott uj uszoszemüveget 150 pesoert, mert az is fogyoeszköz nalam mint a papucs) meg masikra (szerencsere a danaok vezettek vegig, ők tudnak spanyolul is) aztan 1 és negyed ora buszozas (25 peso, semmise) punta de Mita-ba, ahol meg fogtunk egy csonakot, ami elvitt minket a Marietas islands-ra. mindenki kattintson a linkre  és ámuljon, bamuljon a kepeken, jobbak mint az enyemek (vagyis masolja a böngeszőbe mert link beszuras tovabbra se megy https://www.google.com.mx/search?q=Marieta+Islands&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=K3dFVaeUAczKsAXig4CoDg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1093&bih=538)

Wow, igen, ez ilyen természetvedelmi terület, van ket lakatlan sziget csak madarak, egy kis hajoval mentünk 6an, + a kapitany és egy kiserő. 300 peso volt, vegülis elfogadható ár, bar nem tartott sokaig, masfel ora volt tan. A kiserő igazitott el minket hogy jutunk be a barlangon keresztül a hidden beach-re. Ahol amugy a mexikoi hadsereg fegyvertesztelesei (bombazai gyakrolatai) miatt lettek ezek az igazan erdekes strandok. BTW amugy para volt bejutni a barlangon keresztül, ki meg meg jobban, a vizallas eleg magas volt, szoval a barlang plafonja eleg közel volt, főleg ha jött a hullam. Befele is és kifelé is csak a hullamcsucs utan lehetett uszni, de akkor meg pont visszahuzott az ar, ugyh nagyon kellett kaparni, hogy ne visszafele menjünk. Mikor meg jött a hullam akkor kezeket a fej felé, hogy ne a fejedet verd be ha a viz a palfonig emelkedne. Kifele volt is olyan h a viz a hullamcsucsnal a palfonig ert. Izgis volt, el is faradtam benne. Mentőmellényt is kellett kötelezőne viseni.  Amugy igen erdekes volt bent, tök jol nezett ki, bar sokan voltak sajna. A kiserő srac, aki mondta mikor usszunk (vamos, vamos), mikor csapoljunk (kezeket a fej felé) közbe hozta a kamerakat is egy befőttes üvegben ugyh tudtunk fotózni is bent. Fotok:

Aztan meg kerültünk a sziget körül meg meg egy masik sziget körül egyet a kis hajoval, aztan meg chilleztünk meg kajaltunk (walmart-ba vettünk szendvicshez vlokat) a parton 4ig, fagyiztunk,  és vissza busszal a walmartig, majd helyi jarattal a hostelig.

Aztan meg foglaltam itt + 1 nap szallast, holnap meg plazazok egyet itt (kene egy uj uszonaci, mert ezeket a regieket kifogytam meg a gumi is öreg és  mar leesnek rolam, meg talan egy rövidnaci is, azt is kifogytam a masikat meg kiegettem) és holanputan atköltözök sayulita-ra, ami egy kisebb hely, allitolag nagyon menő a hostel, bar dragabb is vmivel, 250 pso, szal 5 ezer körül egy ejszaka. Bar ott nincs is ocsobb.

aprilis 30 csütörtök

Reggeli utan tajekozodtam kicsit, és kimentem a varosba szetnezni meg beszerezni egy ket cuccot, talaltam valami tesco /auchan szerű ilyen olcso szupermarketet potoltam a keszleteket,  vettem fogkremet (colgate-t mert sajna aquafresh itt nincs) meg tusfürdőt (lanolinos baba plane nincs ugyh valami helyi, sztm semleges szagut, a ferfi tusfürdőket mostanaban nem szeretem) meg egy zöld törölközőt mert az elveszett.

Aztan elsétáltam a korzón déli strandok felé, amit ajanlottak, szépen meg van csinalva, tök jó szobrok meg palmafak, minden ami kell. Eleg nagy es turistas hely amugy, bar a hotelek odebb vannak, nem annyira veszes mint cancun, de lehetne kisebb. Ott hatterbe uj vallarta és a nagy hotelek.

meg a szokasos turista bazarok, mondjuk ez tetszett, szetvagott rendszamokat ragasztanak ujra össze, hogy vicces jelentese legyen

van itt egy folyo is közbe, az első folyó amit mexikoba latok, no nem egy amazonasz, de valami, még sziget is van rajta, szép gyaloghidakkal, függőhiddal (kicsit imbolygott) a torkolatnal meg a helyiek pancsolnak, gondolom mert kevesbe hullamos és sos mint az ocean

Aztan kimentem a kikötő utan (az is tök jol nez ki) a beach-re pancsizni. Nem olyan szep a tenger (ocean) mint a karibi reszen, nincs az a türkiz szin, de nagyon kellemes, hullamzik ami vicces, jol el lehet vele szorakozni,Felköszöntöttem Olit a szülinapja alkalmabol, sajna nem lehettem ott, ennyire telt...

pancsiztam meg napoztam vagy 2 orat, be se kentem magam egesz nap, gondoltam eg honapja mar itt vagyok, csak nem lesz gond, de azert egy kicsit pirultam, erzem a hátam, meg kcisit a hasam is. Huzodott kicsit este. Kene vmi testapoló, majd veszek azt is. A vallam viszont mar durvan barna :)

Tele van amugy madarakkal ez a rész, pelikanok meg siralyok (aszem) meg kisebbek. vicces h az üres csonakokon pihennek. A pelikanok amugy bazi nagyok és tök alacsonyan repkednek a parton meg a viz felett, nem igazan zavarjak őket az emberek.

img_2735.JPGStrand utan meg kicsit felfedeztem a deli reszt, puerto vallarta amugy "big lesbian and gay communitiy" hiresen a melegek egyik gyűjtőhelye (mint kanari meg san francisco) van külön "GAY" stand is, deli reszen. Közbe chateltem a többiekkel, küldtek kepet amin egy korso pilsner van, összefutott a nyal a szamban...vettem is egy buzasört, az legalabb ugyanolyan mint otthon bar nem a kedvencem.

Hazafelé visszamentem egy sportboltba, mar kineztem idefele jövet egy papucsot (tudom most vettem, de fogyoeszköz nalam) és ugy döntöttem visszafele megveszem. Viszont sajna nem tudtam dönteni kettő közül (mindig ez van) nojo gondoltam az olcsobb legyen, de az eleado srac elarulta h a masodik termek felaron, szoval ket uj papuccsal tertem haza. Ugye szepek :)

Aztan vissza a hoselba, ahol megismerkedtem Pascal-lal aki svajci, meg Nick-kel aki kanadai és geografus. Söröztünk a tetőteraszon Pascal igen erdekes figura, jo fej, sokat beszel. Utolso munkaja az volt h teherauto mentő szolgaltatas, valami 40 tonnas döggel a felborult kamionokat allitgatta labra. Aztan kilepett és most a spanyoljat akarj fejleszteni itt kp és del amerikaban, vagy egy évig. Ö is volt mar Bp-n, 2x de csak kb a sziget fesztivalon. Csomo helyen egyebkent, kisbusszal keresztül  az USA-n meg iylenek. Meg ausztralok voltak meg de szörnyű akcentussal és szlenggel, talan 1 v 2 embert ertettem közülük rendesen, a többiekből csak szavakat tudtam elkapni. Le is lombozott, pedig eddig sikerelmenyeim voltak h miylen jol ertek mg majdnem mindent. Na a beszed tovabbra se megy fenyesen, öszevissza keverem az igeidőket ha nem figyelek. Vagyis leginkabb a jelen idöt hasznalom oszt jonapot :) Erdekes  amugy az eddigi ausztralokat jol ertettem, meg volt szinten auszi ket csavo is masik tarsasag, azokat is. Lehet ezek tenyleg ilyen gettoszlenget beszeltek.  Menő hely a tetőterasz, latszik rola az egész város, meg az ocean, és estenkent a tüzijatek (eddig mindket este volt) . Szoval a teraszon naplemente.

Vallarta (vajarta nak kell mondani, az l-t j-nek) amugy legalabbis a deli resze, az oldtown hegyre épült, tök szép meredek utcak macskakővel, mint budan

Meg itt ez a templom is pont a hostel mellett, szép és nagy csak reggel 7 körül meg 8 körül is harangoznak, amire nem lehet nem felébredni. Azert visszaalszok, nem gond :)

Aztan meg akartunk rendelni pizzat, de nem vettek fel a telefont, azt mondta a recepcios csucsidő van. Kimentem mert it van ket sarokra amugy, tenyleg bazi sor volt a pizzeria előtt, ugyh elmentem az oxxo-ba, ettem hotdoogt, az olcsobb, meg ugyis kellett sör is még. az oxxo amugy olyan benzinkutas bolt szerű cucc, benzinkut nelkül, sör üdcsik, csokik, ilyesmi, meg kv, szendvicsek, hotdog, nehol meg mas is. A hotdog iylen ikea szerű és neked kell összerakni, forognak a grillen a kül. izesitesű virslik, berakod a felbe vagott kiflibe, meg nyomsz ra amit akarsz, meg zöldsegeket (aki szereti) olvasztott sajtot, és 14-17 peso / db. Aztna meg beszelgettünk a teraszon de mindenki hamar aludni ment, én meg megneztem egy Helix-et és aztan én is. Ejjel meg kellett a lepedő is, annyira "hideg" volt. Marmint rendes paplan nincs itt, mindek, egy lepadőt kapsz azzal takarozhatsz, de az se kellett eddig szinte soha.  Jol esett amugy, jobb aludni mint rekkenő hőségben.

Reggel ilyen amerikai palacsinta volt a reggeli lekvarral meg valami melaszos szoszokkal (nem a kedvencem, de van benne anyag, jollaktam)img_2760.JPG

aztan meg olvasgattam a teraszon meg neteztem, sztm du-ig (mig meg nem ehezek) nem mozdulok, henyelek itt. Ki kene talalnom merre tovabb, vmi csendesebb helyre nem messze, meg esetleg mit kene megnezni a környeken.

aprilis 29 szerda

A nap utazassal telt, nem keltem tul koran, reggeli utan összecuccoltam és 11 körül elindultam a buszpalyaudvarra.Reggel hüsi volt, 18-20 fok körül, ez a varos sztm magasabban meg hegyek között fekszik, hosszunadrag, cipő, pulcsi  elfert (jo ki lehetett volna birni rövidbe is) De mindenki cipőbe tolta, meg hosszuujju v pulcsi, kabatban is nehanyan. Szemerkelt is kicsit az eső ráadásul.

Modern varos amugy, lakoparkok meg minden, tiszta europa.

Helyi busz jo sokaig, sztm több mint egy oraig vitt a palyaudvarra, és ez egy bazi nagy buszpalyaudvar, mexikoban a legnagyobb, mindenhova megy innen busz, es vagy 15 busztarsasag van. Egyenkent kell vegignezni h melyik megy Vallartaba és melyik mennyiert visz el, mert vannak különbségek. Végül felora tökölés utan feladtam és valasztottam egyet, ami 13.20kor inditott jaratot. Jol beszivtam mert lefagyott a jegykiadó rendszerük, igy a nagy tolongasban nem kaptam időben jegyet és lekestem, csak a következővel, a 14.40-essel tudtam elmenni. Egyekent a busz csucsszuper volt (és nem olcsó, 490 peso, monduk több mint 300 km-es ut - de mentem mar olcsobban is joval) de mint a repcsi first class, adtak szendvicset, innivalot, csokit, volt wc (külön ffi-női) hatalmas labter, wifi, tablet- angry birds-sel, meg csomo filmmel (spanyolul persze) usb, labtamasz. A kabin el volt szeparalva a sofőrtől meg a felszallo résztől, ilyet se lattam meg. Ott osztjak a kis pultnal a kajat, meg van külön biztonsagi őr is aki atvizsgalja a csomagod, femdetektorral meg minden, mondom tiszta repter :)

a tablet alati cucc ilyen lehajtható lábtámasz, meg az ülést hatradöntve szinte fekszel, nagyon kenyelmes

Tablet menü

Jó 5 és fél óra volt a z ut, szep hegyek völgyek között, átkeltünk egy hegysegen (+ az ujam jobb szelen :)

mar sötétedésre értem oda. Na itt mar melegebb van halistennek.  A hostel utmutatoja alapjan kisetaltam a főutra és kerestem egy kek-feher helyi jaratot (na az mar lepattantabb volt) ami 12 pesoert elvitt a központba,

sajnos nem végig, meg 500 m-t setaltam, a naplementet meg az oceant megtekintve a korzón,

de végül csak odaertem 9 utan. Jo hosszu ut volt és utolag összeszamolva nem erte meg sporolni a repjegyen, mert jöhettem volna gualadahara helyett egybol egy atszallassal repcsivel ide puerto vallarta-ba, a szallas taxi busz miegymas guadahalabol ide vegül nem lett kevesebb. Mondjuk idom mint a tenger, szal kicsit utaztam tovabb, meg kicsit voltam gualadaharaba, belefer. A szallas egesz jo, bar a wc fel emelettel lejjebb, also agyam lett, bent van a belvarosba, 2 utcara a parttol, szovel jo helyen de kicsit hangos ejjel. Kicsit kimentem kajaert (oxxo-ba hotdog, sporoljunk, draga volt a busz) meg par sörért, meg a parti korzora, lattam tüzijatekot,

aztan vissza a hostelbe, neztem par reszt a Big time in hollywood-bol (az egy uj sitcom, jo morbid fekete humor, aki szereti az ilyet annak ajanlom) és ejfel utan feküdtem. Itt eleg szegenyes a reggeli, ugyh csak egy banant meg teat ettem ittam, meg kiültem a teraszra, aztan majd nyakamba kapom a varost szétnézek és pancsizok is. Ja törcsi is kell még mindig, at feltétlenül szereznem kell ma.

aprilis 27-28

Tegnap csak chillezes volt, sokaig ebredeztem, aztan elmentem és ettem egy jo nagy adag remek spagettit,

meg megprobaltam vadaszni egy uj papucsot (nem is értem miért a szigeten akarom ezt, mikor masnap megyek tovabb, mexiko masodik nagyvarosaba) vegül sikerült is, 4 bolt votl egy zarva, egy draga, egyben nem volt ram vala, és egyben meg 1 db ram valo volt , ugyh sztm megvettem 110 pesoert a sziget egyetlen ram valo elerhető árú papucsat, meg nem is tul ronda, es annyira nem veszesen draga se. És nem tör ami a lényeg, mar a masikat utaltam felvenni is.

Aztan lementem a partra, a többiek mar ott voltak, fürödtünk labdaztunk, franko volt. Lőttem igazan egy remek képet, bar eze na szigeten nem igazan lehet szr képet lőni :)

Este kicsit neteztem, csinaltam par kepet a szobamrol, meg a konyha teraszarol is, ha valaki kivancsi lenne, a bal hatso az en agyam, az alsó (ket napig a felső volt az)

ez itt a szoba terasza

ez a konyha terasza:

feltöltöttem az aksikat, megprobaltam lessikalni magamrol a homokot (nem sikerült) aztan meg lementem este a partra (itt eleg kesőn indulnak az estek, és hajnalig tartanak :) elbucsuzni a többiektől, tök érdekes h ilyen baratsagok szövődnek par nap, egy het alatt emberek között ha megvan a hullamhossz, Joshua, Emma és Sasha hianyozni fog, bar ki tudja, összefuthatunk még. Ha cancun fele vetődök (europaban onnan a legolcsobb visszamenni mexikobol, ugyhogy van ra esely) akkor visszamegyek holbox-ra meg par napra. Ők még elmentek tabortüzezni a parton, meg fürödni, nagy buli reggelig, többen nem is aludtak ugy mentek a komphoz, én azert nem vallaltam be, mert ma esznel akartam lenni. IGy semmi spanyoltudassal azert tudnak fennakadasok lenni az utazasban. Szoval ejfelkor kb, vagy fel egykor lefefüdtem, meg olvastam és fel5kor keltem. Összecuccoltam, porbaltam nem felkelteni a többieket, és ki a 7es komphoz, eleg almosan es morcosan, Adi-val az izraeli sraccal aki viszont nem is aludt, bar ő majd 6kor felszall a gepre és allhat parizsig 12 orat...

a kikötő meg a napfelkelte

es a komp

Aztan 20 perc kompozas utan 3 óra buszozás cancunba, elertük a buszt halistennek, porbaltam mosolyaogni hozza, nem igazan sikerült:

valamit aludtam is a buszon, vagy egy orat, Cancunban kajaltam BK-t (haha, ma ilyen junkfood nap volt, persze 9 napig előtte nem ugyh annyira nem szegyellem) és kibuszoztam a repterhez. Elegge kiszamitottam, kicsit kevesebb mint ket oraval előtte ertem ki, de nem volt semmi gond, kiveve hogy utalom a reptereket, sorbanalni 1 órát  a checkinnel, aztan a gate-nal, meg kimenni tök koran és csak várni egy orat a bechellolas utan. Ami tök hasznos, h vannak telefontöltő automatak a checkin utan.

Na mindegy, ez a gep,  viva aerobus a legitarsasag, neten vettem amugy a jegyet, szerencsere van angol honlapjuk is

Eleg kicsi volt a labter (inkabb nagyon)img_2633.JPG

de szerencsem volt, vagy nemtom lehet mert kb en voltam a gepen külföldni (max meg 1-2-en) végül nem ült mellém senki, mert nem volt tele (és nincs hellyegy, erkezesi sorrendben oda ülsz ahva akarsz és szabad) igy elnyujtoztam harom helyen és ujra bealudtam. Azt ut esemenytelen volt, a legynyugisabb resze az utnak, viszont a repterről varosba bejutastol tartottam, valami busz van de senki se tudta merre, mert valamerre kovalyogni kell, igy egy masikat talaltam ami a központi buszpalyaudvarig vitt csak 50 pesoert , ami még mindig tök messze van a belvárostól, ott megint szenvedtem egy sort h elmutogassam h busszal akarok menni a belvárosba de senki se tudta megmutatni honnan indul. Persze mindezt mutogatva meg/vagy goolge translate-zve. Ugyh vegül feladtam és 150 pesoert (3 e)  betaxiztam 20 percet a hostelig. Ez az eslő taxizasom itt mondjuk meg csak. Ami annyibol sok csak h maga a hostelbe egy ejszaka 110 peso csak. Majdnem 2xese votl az ut a szallasig mint maga a szallas. Persze a hosteben kiderült h van busz megmutattak honnan indul, szoval holnap mar ki fogok tudni buszozni a buszpalyaudvarra 10 pesoert.

A hostel amugy szuper, de nem tul zsufolt, van wifi a szobaba is, tiszta is, szep fürdő, és van nagy kert,  reggeli az arban, ingyen bringa ha akarsz , meg ingyen törcsi, mindez kb 2200 ft / éj ért. Nekem volt 10 % kedvezmeny szal 2 e-ért. Lecuccoltam és kimentem a varosba szétnézni meg enni, nem sokaig, mert mar 8 körül volt, és rám sötétedett, bar azert van itt moszgas este is. Szoval  maszkaltam kicsit, tetszik Gualadahara, teljesen europaban ereztem magam, tiszta és modern nagyvaros, legalabbis ez a része, és olcsóbb mint a yucatanon minden, kaja, sör, stb. Bar lehet csak a tengerparti felar  nincs benne. Ja hűvösebb is van, ilyen kellemes 30 alatti, 25-23 fok éjjel. Fel is vettem a kockas ingem itt a kertben, iylen se volt meg csak buszon v repcsin az elmult honapba. Na jo egyszer, de akkor a nap miatt. Mindenki amugy normalisan, tök nagyvarosiasan tolta, sokan kabatban meg pulcsiban, és midnenki cipőben, én kicsit hülyén éreztem magam atlepaban és flipflopban. Meg külön tetszett h sok a bicajos is, szep fixiket is lattam, nem csak rozsdassa rohadt montikat. Persze nincs tengerparti szós levegő itt, igy könnyebb vigyazni a bicokra. Supermarketbe akartam menni de bazart, ugyh kajaltam mekibe (igen ez ilyen nap) majd vissza a szallasra és kiültem a kertbe. Itt csak egy tarsasag van de nagyon spanyolul beszelnek, igy nem igazan tudok bekapcsolodni, ami nem is baj, mert faradt vagyok, meg kicsit netezek és jol kialszom magam. Ma este vegre nem lesz melegem, még pokroc is ki van keszitva ha faznek. Jee. Aztan holnap Puerto Vallarta, de tetszik amugy ez a varos, ha nem foglaltam volna helyet mar ott, akk maradnek egy ket napot itt, lehet ha ugy alakul és visszafelé erre járnék akkor meg fogok is.Na par kep a vegere Gualadahara-rol

aprilis 26 vasarnap

Reggel eleg koran felebredtem és nehezen aludtam vissza, meg hülyeségeket álmodtam utana, aztan reggeli, és kat-harom oracskat csak ebredeztem a teraszon meg interneteztem és sorozatoztam. Egy csapat mar delelőtt kiment a a partra, beach game -day -ezni, 1 körül csatlakoztam hozzájuk én is, Emma, Daniel , Stan, Adi, fürödtünk, eltemettük Stan-t a homokba vicces volt csinaltunk neki melleket meg smile face-t, ő azt monda nagyon megnyugtató érzés volt a homok alatt feküdni

jatszottunk one in the middle -t (aszem cica-zasnak hivjuk itthon) a vizben, aztan kesőbb kajaltunk valamit

vettünk sört és folytattuk a partozást, egyre többen lettünk, csatlakozott Joshua, Sasha, meg meg csomoan (mar sok haver van itt igy egy het utan, meg mindig ujak is) Volt dirinking olimpics - hat magyarorszag nem szerepelt tul jol, utolso lettem, olyat jatszottunk h mindenki kiissza a sörét a parton, megkerüli 10x az üveget, probal egyenesen befutni a vizbe, elfut-uszik a bent allo sracig, ott tesz egy kört körülötte és visszafut a partra és iszik tequilat. Nemetorszag nyert amugy.

Aztan a beach bar-nal megneztük a naplementet, (Emma és Rachel)

Emma és Sasha,

felszedtünk meg ket litvan lanyt, elmentünk tacot és burritot vacsizni,

megneztük a hostel barban a jam sessiont (ők a litvan lanyok, Elvira a barna, a szöke nevere nem emlekszem sajna)

és kimentünk a partra meg sörökkel tabortüzezni meg a vilagito planktonokkal uszni.

Különösen szep volt most mert nem volt hold. jo kesőn, 3 felé mentem haza, bar a többiek meg maradtak 4ig.  Szuper nap volt rengeteget nevettünk. Ma nyugisabb nap lesz sztm,  össze is kell pakolnom, holnap koran kelek, a reggel 7es komphoz ki kell mennem, aztan cancun, és repülővel Gualadahara.  Nehez szivvel hagyom itt ezt a szigetet, de hat menni kell, var a csendes ocean meg uj kalandok. Aztan lehet visszajövök még ha ugy alakul...