Laci utazásai

barcikaisrac

április 18 szombat

2015. április 19. - barcikaisrac

Tegnap este meg sörözgettem meg dumaltam egy dán csajszival meg egy osztrak sraccal este csak itt a hostelbe, Noco-val meg .... hm a srac nevel elfeljtettem...img_2325.JPGmeg kimentem inni ket sört a maya barba - volt ott vmi koncert is meg jobban volt élet is mint tegnap

ma meg kesőn keltem, reggeliztem, utana meg mar semmit nem csinaltam, a medenceparton henyéltem és filmeztem, megneztem 2 game of thronest, egy poi-t, forevert. Csak kajalni meg cigiért mentem ki. Egy brazil sraccal beszelgettem egy oracskat közben. Este fel12kor indul a busz a köv helyre, azt varom h legyen mar annyi. Ez ilyen éjszakai buszozás lesz, reggel 6ra érek majd a komphoz ha midnen jol megy ami atvisz isla holbox-ra.

április 17 péntek

Szoval tegnap ott hagytam aabba h  keresek este valami kocsmat, Raffael ajanlott is egyet, a Maya bar-t, volt csapolt sör ket fele (nagy szó) bar nem voltak sokan, de leültem sörözni a barpultnalimg_2312.JPGmeg chateltem nicaraguaba szakadt honfitarsakkal (legalabb az egy időzóna) ittam egy jager-t is ha mar unicum nincsen, ez a legközelebb all hozza (de nem jó)

img_2314.JPGaztan egy angol csajszit leszolitottam es vele dumaltam soakt, ő wales-i de londonban lakik, egesz jol elbeszelgettünk. Ö ma ment tovabb a csendes ocean partra, amugy gondolkozok azon én is, eleg olcsok a belföldi repjegyek, 20-40 körül (huf) PAr pia utan egesz folyamatosan beszelek angolul, bar gondolom jo hibasan. Erteni meg tenyeg jol ertek, meg az angolokat is ha nem cifrazzak a szlenget nagyon. Erdekes egyebkent h meg dumaltunk egy helyi egyetemistaval (inkabb csak probalkozott) mérnöknek tanul, de tenyleg még ő is csak par szot tudott angolul, erdekes h itt ennyire nem megy a nyelvoktatás, pedig filmek meg minden. Eskü én sztm többet beszélek németül mint ő angolul pedig nem tanultam nemetül. Ugy fel2 fele keveredtem haza. Jol aludtam, reggel palacsintat kaptam vmi melaszos szósszal reggelire. Neztem egy big bang-ot összecuccoltam és atmentem a masik hostelba. Na ez jo nagy, meg bazi kiraly medence van, függőágyakban lehet chilll-ezni,  meg uszni is lehet rendesen benne. Ugyh du pancsiztam, henyeltem amig meg nem eheztem:img_2322.JPGimg_2317.JPGimg_2320.JPG

aztan kimentem kajalni (burger king) vissza kicsit aludtam, majd este megint ki penzt felvenni meg sörért (vmiert itt a bankkartyas fizetes nem akar nagyon működtni, eddig egyszer sikerült, majd lehet a masik kartyaval is megprobalom, mert olcsobb) most meg netezek, aztan lehet megint kinezek a városba.

Holnap ilyen ejszakai busszal megyek tovabb innen chiquila-ba, este fel12kor indul és reggel fel6 körül van ott. Bar itt ki kell check-olni 11kor v ilyesmi, de van csomagmegőrző , meg lehet medencezni estig a busz indulasig. Chiquila amugy csak egy falu v mi,  annyi hogy onnan megy át a komp isla holbox-ra ahol foglaltam szallast 19től 4 napra. allitolag franko kis sziget, remelem tetszeni fog.

április 16 csütörtök

Szoval este mar sok minden nem történt, tök jól aludtam amugy a zaj meg a meleg ellenére, tök pangas van itt, 2 orosz moszkvai srac van meg a hostelbe de ők is mintha dolgoznanak itt. Pedig jo fej amugy a tulaj, Raffael (Raffa). Egyebkent az orosz srac azt mondta ő "retired" vagyis nyugdijas. Nincs 30 sztm, eladta a cégét vagy mi, és most mexikoban van a haverjaval vagy 3 hónapja mar, és kb meg ugyanadig maradnak. Amugy nekik se fenekig tejfel, a srac kerdezte a vizumokat, hogy nekem kell e mexikoba (nem) meg angliaba (sem) USA-ba (sem) nekik meg mindenhova, szoval az EU azert jo dolog, nekik jobban szivas.

De ugy döntöttem h tovabballok inkabb. Innen is meg a varosból is. Valahogy nincs hullamhossz. A programokrol a környéken amit kineztem felig lebeszeltek, felig meg nekem ment el a kedvem. Majd esetleg maskor, máshol. Kiderült uxmal-ba mar nem lehet felmászni, cuzama-ba meg valami balhe van, sztrájk v ilyesmi, celestunban meg most nincsenek flamingók, és elég draga és esetleges oda az eljutas amugyis. Szoval kitalaltam h inkabb tovabb isla holbox-ra. Arrol meg a hostelről is jokat halottam. Sajna ott is a hostel amit foglalni akartam csak 19től volt szabad ágy, innen meg 18-án éjszakai busz megy oda (az egyetlen innen) arra megvettem a jegyet. A hostelbe amit kineztem itt meridaba masodiknak csak holnaptol volt hely meg még egy éjszakat itt töltök és utso napra atköltözok. Ott van egy bazi nagy medende, tetszik, sztm majd ott henyelek egesz nap, meg holnaputan esteig is.

Amugy ma deleleőtt ezeket szerveztem, vettem buszjegyet, megneztem a masik hostelt nehogy az se tettszen, utana meg csaszkaltam a városba a szokasos eltévedős felfedezős módszeremmel. Az uj papucs kidörzsölte tegnap a labujjam kozét (valamiert cska a jobb labamon) igy a converse-m is latott egy kis vilagot. Ma már jobban tetszett valamivel, meg toltam par sört is csaszkalas közbe...de azert ez egy koszos zsúfolt szűk útcás mexikoi nagyváros szines házakkal továbbra is. En ennyit latok bele, nem többet. Kib... meleg van amugy 39 fok árnyékban, el tudjatok kepzelni. Amugy arnyekban meg kellemes, nincs bajom vele, de napon azert kemeny kicsit.

Par kép:

én és a converse

img_2275.JPG img_2278.JPG

kifelés haladva voltak azert villak is

meg szélesebb utak

körforgalom, meg rendőrautóimg_2297.JPG

itt amugy a rendőrök siman golyoallo mellényben nyomjak meg geppisztollyal sokszor.

Kajaltam is rendesen, csirke-krumpli meg fel kilo epret (magyar eper finomabb)

meg nyilvanos wc-s tükrös szelfi a végére :) Én meg az uj telefontok. :) Sokan mondjak otthonrol hogy a kepeken fogytam, hat nemtom, hizni biztos nem, de az nem is baj. Eleget sz...am h leadjam azt a 16 kilo pluszt. Itt eddig nem volt merleg h megnezzem. Meleg van amugy ezert alig kell kaja igazabol.

szoval sokat sétáltam, egy mexikoi sraccal dumaltam végre, ő tudott angolul (bar a hungary-ra azt értette éhes vagyok, szoval ajanlott éttermet - itt azt kell mondani ungria-bol jöttem) aztan kicsit vissza a hostelba, este meg még kinezek a varosba valami kocsmat keresek :)

Hat lehet h nem lett a legösszeszedettem beszamoló a naprol, biztos a meleg miatt , hamozzatok ki belőle a lényeget :)

április 15 szerda

Tegnap este jött két uj szobatars még Tulumban, jo fejek voltak, egy srac meg egy csajszi, beszelgettünk eleg sokat. A csaj finn, és most jött Havannabol, amugy mexikovarosban dolgozik, beszelgettünk a közös kubai elmenyekről, csomó helyen jart mar a földön, az elmult 6 évből 3-at se töltött otthon. Egyetemista azt hiszem. A srac meg alaszkabol jött, 22 éves és halaszhajon dolgozik. (mint a discovery channel-en) 22 éves. CSak nyaron dolgozik ugy 3 hónapot, abből a pénzből jól elvan egész évben, tanul, utazgat...Mindketten voltak mar BP-n. Meg csomo mas helyen. Megbeszeltük h egyedül utazni is jtök jó, mert akkor sokkal nyitottabb az ember az ismerkedésre. A sraccal (Logan - ő ugy mindta login - amin jot röhögtem,  meg ö mondta h ne Leslie-kent mutatkozzak be mert neki csak nő leslie ismerősei vannak, ragaszkodjak a laszlo-hoz, az faszan hangzik amugyis) kimentünk a városba mert ismert régebbről egy hostelt meg egy ott dolgozó cseh baratnőjét. Na azt nem talaltuk meg de talaltunk masikat, ahol angolokkal és németekkel havekodtunk, meg aztan mar hazafele zenét hallottunk és sztm egy 3ik hostel tetőteraszán belecseppentőnk egy ilyen spanyol ragga-hiphop koncertbe (vagyis csak dj szett volt mc-vel, de mindegy) jo sokan voltak, tancolt mindenki, mi is , ittunk mescalt...1 körül keveredtem haza. Ez itt Logan meg én

meg par kep a buliról

Masnap meg ugye költözködés. Kicsit sajnaltam otthagyni Tulum-ot mert bar Logan is tovabbment (vmi brazil csajjal összeismerkedett akumal-ban és utana ment playa del carmenre) de a finn csajszival is tök egy hullamhosszon voltunk, szoval jo lett volna meg logni vele. Cuki volt, adott puszit mikor mentem el. De mar a szallast lefoglaltam és a buszjegyet megvettem, meg amugy is, szoval cuccoltam, ki-taxiztam a buszpalyaudvarra (felora seta lett volna nagy zsákkal, nem volt kedvem miutan megtudtam h 25 pesoret elvisznek) és irany merida. 4 ora buszozas utan ugy 5 körül értem ide. A busz palyaudvartől ugy 10 percre van a szállás. Meg kell mondjam első blikkre csalodtam a városban, meg a szállásban is. Merida olyan koszos szűk utcas város, földszintes, v 1 emeletes (jó szines) házacskákkal. Mint mondjuk ezek:

Besétáltam miutan megerkeztem, egyrészt mert a 2. papucsom is kezdte feladni és kellett vennem ujat, masreszt me kivancsi is voltam. Szoval elsőre nem fogott meg a város, holnap adok neki egy esélyt. Azert papucsot szereztem, megint feketét, 70 pesoert, jol nez ki, bar kidörzsölte elsőre a labfejem, de remelem csak betöröm.

A szallas meg ugye eddigi legolcsóbb, hat kicsit lepattant is amugy de nem lenne gond, csak ugy latom nem is nagyon van senki vendég, szoval eleg döglött a hangulat. Pedig amugy jo is lehetne, jo fej a tulaj. Nem ide akartam eredetileg, de amit neztem elsőre oda nem volt szabad hely csak holnaputantól. Hat mindegy ennek is adok meg esélyt de ha nem akk lehet tovabballok innen hamarabb. Mondjuk nem csak Meridat akarom megnezni, itt inkabb a környeken vannak érdekes helyek...na meglatjuk majd holnap mi lesz...

április 14 kedd

Tegnap este még sörözgettem kicsit egy kinai csajszival (mexikovarosban tanit kinait, ős is volt mar bp-n) meg nemetekkel frankfurtból (ahol meg én voltam 2x, igaz csak  a reptéren a tranzitban áttszállni, vicc h németországban már 3x voltam,  de még csak a reptéri tranzitban, münchenben meg frankfurtban, de Rómából is csak a tranzitot lattam eddig), meg olvastam...

Ma nem sok mindent (semmit) csinaltam, a hatam elég csúnya piros (legközelebb kérek vkit h kenje be ahol nem érem el) nem mentem le a partra hogy kiméljem, csak neteztem, néztem holnaptol szallast, elmentem megvenni holnapra a buszjegyet nehogy elfogyjon (csak par megy egy nap, és helyjegyes), kajaltam, medencéztem, szundiztam, visszavittem a bicot, kiolvastam a tűzpróbát (james Dashner), azaz semmittevős nap volt.

Holnap merida-ba megyek, 4 óra buszút, béna mert csak reggel 7 meg du 13.30-kor van busz, én a későbbivel megyek nyilvan. Eddigi legolcsóbb szállásom lesz ott, 2400 Ft/éj. Reggelivel. (amugy a holstelworld-on szoktam foglalni, jo leiras, kepek meg sok review van, szoval nagyon mellé nem lehet lőni). Iylen szinvonal biztos nem lesz mint itt, de jo allitolag a hangulata. Egyelőre 4 éjszakat folgaltam ott és majd meglatom. Az egy nagy város, régi és szép állítólag, meg elég sok minden van ugy 20-30 km-es körzeten belül amit kineztem hogy meg kene neznem, uxmal, cuzamá, celestun, meglatjuk mi lesz belőle.

április 13 hétfő

Tegnap este meg a Game of Thrones utan kicsit szocializalodtam nemet sracokkal, dumaltunk vagy masfel orat, meg olvastam, viszonylag koran feküdtem. Ma meg delelőtt megint út tervzgetés netezés utan, dél körül indultam el akumal-ba ami innen 20-30 km, egy tengerparti falu öble, ami arról hires hogy ott fészkelnek a teknősök, és lehet velük úszni meg vannak korallok is amugy, szoval ilyen snorkling hely. Tegnap azt mondta este a nemet srac h zsúfolt és nem latott teknőst, szerencsére én nem igy jartam. 20 p collectivozas utan meg 5 p séta volt a part, sétáltam egy kicsit és ahol lattam h sok a snorklingos, gondoltam az biztos jo lesz, ugyh ott csobbantam. Vittem az uszoszemüveget, tök jó vele, nem kell mas, najo egy pipat lehet meg beszerzek h ne kelljen mindig feljönni ...

Szoval lattam egy teknőst, szép nagy volt, úgy 70 cm-es, békésen legelészett a fenéken, nem zavartatta magat, simogatni tilos azt hiszem, azzal elvoltam egy darabig (többet nem is lattam) meg beusztam a korallzatonyig, ott is bameszkodtam, kis halak voltak, arasznyi sarga -fekete,  meg tenyérnyi,mast nem lattam. Fénykép erről nincs, nem is biztam benne h sok mindent latok, meg kicsit parazok a vizallo toktol, tudom nem kéne, de azert ha megis beazna akk fajna venni uj iphone-t... szoval elvoltam ott vagy 2 órát, 2x mentem be, a hatam szepen le is égett (azert kihuztam a 4. hétig leégés nélkül, az is valami) de rajöttem miert sonrkingolnak poloban sokan. na par kep:

img_2222.JPGimg_2226.JPGimg_2230.JPGmajd visszamentem collectivoval ú, ettem a supermarket menzásáj (ez most sporolosabb nap) beszereztem egy off-ot (eddig mindig kunyiztam, a medencepart este tele van szunyogokkal) meg beszereztem egy elhatarozást hogy beszerzek egy bicskat végre. Nem is értem miért nincs, kicsi korom óta nem volt.

Majd visszamentem medencézni a hostelba, remek citromszagom van az uj off-tol, vettem par sört és majd miutan befejeztem szocializalodok megint sztm kicsit. Itt ülenk kint a nemetek és mar söröznek.

április 12 vasárnap

Ma meg koran (korabban) keltem, és kimentem a buszpalyaudvarra, hogy elmenjek a Coba-i romokhoz, ahol allitolag fel is lehet mászni a nagy piramis tetejére (igen, fel lehet). Bénáztam a busszal, meg késett is, aztan 1 óra buszozás utan megerkeztem. A buszon összepajtiztunk egy olasz meg egy brazil sraccal, és félig együtt fedeztük fel a romokat. Mondjuk az vicces volt h az olasz srac velem angolul, a brazillal meg olasz-spanyolul beszelt. Ja és londonban lakik nyilvan, mondta h ismer ott magyarokat, na ja, mert az a 2. legnagyobb magyar város :)

Szóval bementünk, bicajt bereltünk, mert a romok között van távolság, és nem oylan kellemes több km-t gyalogolni ilyen melegben (baromi meleg van még mindig, bar hallom, most otthon is kellemes) voltak kisebb meg nagyobb épületek, falmaradványok, meg persze aa fő attrakció (nekem) a mászás :) Kicsit izgultam, (tériszony) e felfelé könnyen ment, bár elég meredek volt, fent is csak alig fostam, meg kisgyerekek is felmásztak akkor meg már csak felmegyek...lefeleé volt neccesebb, poros és csúszós is volt, de azért biztonságban leollóztam. Volt kötél is amibe lehtett kapaszkodni. Na akkor képek:

Egy kisebb:

img_2192.JPG ez meg a nagy, lentről, háttérben frencesco az olasz srac szelfizik:

fullsizerender_9.jpgmégegy lentről, vmi filterrel (véletlen volt)

útközbe:

fullsizerender_15.jpgfullsizerender_7.jpgfullsizerender_18.jpgés fent, jó messzire el lehetett látni, a környező romokat meg az erdőt.

MEg volt még ezaz, tó meg fa:

Aztan busszal haza, még 2 napra foglaltam tovább szállást itt, meg kene nezni a siaan - kaan rezervátumot, de valahogy "okosba" mert 100 usd a fizetett túra, meg akumal-t bar az allitolag zsúfolt volt ma és a (holland/német?) sracok nem lattak teknőst se...

Meg vacsiztam, lassagnat, medenceztem kicsit, és most meg varom h ezen a döglassú wifin jöjjön mar le a game of thrones s5e1...